Lucrările la podul de pe DN 15D, în comuna Girov, județul Neamț, au demarat. Traficul rutier circulă pe o rută alternativă, cu o limitare a masei maxime admise pentru vehicule de 30 de tone.
Dimineața, s-a redeschis circulația pe șoseaua ocolitoare provizorie, ce traversează pârâul Cracău, după finalizarea lucrărilor de amenajare. Această cale ocolitoare se află pe DN 15D, la kilometru 9+510.
Utilizarea variantei provizorii este supusă restricției de greutate a vehiculelor, limita maximă de tonaj fiind de 30 de tone.
Noua rută alternativă are o lungime de 274 de metri, fiind construită pe grinzi metalice. Aceasta face parte din programul de reparații al podului aflat pe DN 15D, km 9+510.
Odată cu deschiderea șoselei provizorii, au început lucrările pregătitoare pentru reabilitarea podului propriu-zis, etapă care include și pregatirea suprafeței de rulare.
Podul de pe DN 15D din Girov, construit în 1968, este clasificat în categoria I de rezistență la încărcare. Până în prezent, structura a beneficiat doar de lucrări de întreținere curente. Podul, situat în aliniament, este realizat pe grinzi din beton armat prefabricat, cu opt deschideri de aproximativ 18,50 metri fiecare. Lungimea totală a podului este de 157,30 metri, cu o lărgime a părții carosabile de 7,95 metri și o lărgime între parapet de 10,50 metri.
Actuala intervenție se concentrează pe reparațiile infrastructurii, inclusiv a suprafeței de rulare, și amenajarea cursul pârâului Cracău.