În contextul recentă apariție a concurenței pe piața acceleratoarelor grafice pentru PC, Intel a renunțat tacit la dezvoltarea următoarei generații de acceleratoare grafice Battlemage.

Această unitate grafică, denumită BMG-G31, se afla deja în faza de prototip, cu 32 de unități de procesare Xe cores și o interfață de memorie de 256 de biți.

În timp ce GPU-urile Battlemage Arc B580 și B570 ofereau performanțe la nivel entry-level (și au generat probleme cu driverele), soluția Intel pentru piața mid-range a rămas nefinalizată, fiind umbrită de problemele de stabilitate ce au afectat vânzările de procesoare Intel.

Advertisement

Momentan, Intel nu are un GPU de ultimă generație capabil să rivalizeze cu NVIDIA, iar succesul AMD pe această nișă pare a fi o piedică importantă în revenirea companiei americane.

Conform surselor credibile, planurile Intel pentru un GPU Battlemage de ultimă generație, bazat pe arhitectura Xe2, cu până la 24 GB VRAM, au fost abandonate încă din trimestrul al treilea al anului 2024.

În consecință, seria entry-level Celestial Arc va rămâne prioritatea, compania bazându-se pe prețuri competitive, având în vedere că NVIDIA și AMD oferă soluții entry-level la prețuri ridicate.

Conform surselor menționate, GPU-urile Celestial folosesc arhitectura Xe3P, dotate cu tehnologii precum XeSS Frame Generation, care ar putea compensa performanța redusă. Această arhitectură, Xe3, ar fi folosită și cu viitoarele procesoare Panther Lake, destinate dispozitivelor portabile și consolelor de gaming.

Aurelian Mihai

Sunt pasionat de tehnologie și inovații high-tech. Îmi dedic timpul scrierii de articole pentru Zona IT și urmăririi ultimelor știri, documentare și seriale științifico-fantastice. În timpul liber, prefer activități în aer liber, precum ciclismul, sau petrecerea timpului cu familia.