Cel puțin două persoane au depășit limita financiară stabilită, iar legea prevede publicarea identității lor.
„În numele transparenței și al unei Românii oneste, Nicuşor Dan are obligația morală de a dezvălui finanțatorii înaintea campaniei electorale, nu după, aşa cum s-a întâmplat în alte scrutine”, a transmis PSD.
Partidul a subliniat că alegătorii trebuie să cunoască „interesele comerciale sau de altă natură ale celor care fac donații până la limita maximă de 810.000 lei”, conform legii. „Dacă nu are nimic de ascuns, Nicuşor Dan ar trebui să publice numele celor care susțin în secret campania sa”, a precizat PSD.
PSD a amintit că, cu 5 ani în urmă, o firmă a unui om de afaceri care a finanțat campania lui Nicuşor Dan cu 10.000 de lei a primit ulterior contracte de peste 620.000 de lei de la instituții aflate sub autoritatea primarului.
Pe 29 martie, Nicușor Dan a declarat că a strâns 2,7 milioane de lei din donații înaintea campaniei prezidențiale din 2025, echivalentul a 540.000 de euro. Doi oameni de afaceri i-au oferit nu mai puțin de 1,31 milioane de lei (262.000 de euro), dar a refuzat să dezvăluie identitatea lor.
Replica lui Nicuşor Dan
Primarul a răspuns, marți, că „PSD, care a cheltuit peste 50 de milioane de euro din fonduri publice în ultimii 5 ani pentru campaniile electorale și 12 milioane de euro doar pentru campania prezidențială a liderului partidului, își permite acum să-l someze să facă publice donațiile primite de la cetățeni.”
„Tupeul PSD este o ofensă adusă celor 9.000 de oameni care au donat din economiile lor pentru a susține campania „România Onestă”. Nu somez pe nimeni, dar sunt curios câți bani publici au fost cheltuiți pentru pre-campania lui Antonescu. Ar fi bine să vedem măcar suma cheltuită de acesta, într-un gest de transparență, așa cum am făcut și eu public toate donațiile private din campania mea. După aceea, putem purta o discuție”, a adăugat primarul.
Nicușor Dan a anunțat, în 2024, că va candida la alegerile prezidențiale din 2025 ca independent și își propune să strângă 3 milioane de lei (600.000 de euro) din donații, peste 90% din țintă fiind deja strânsă.