Tarifele lui Trump și impactul asupra importurilor auto

impactul-tarifelor-lui-trump,-asupra-importurilor-auto:-strategia-unui-gigant-al-industriei impactul-tarifelor-lui-trump,-asupra-importurilor-auto:-strategia-unui-gigant-al-industriei
Impactul tarifelor lui Trump, asupra importurilor auto: strategia unui gigant al industriei

Swamy Kotagiri, directorul executiv al producătorului auto canadian Magna, analizează modul în care încearcă să gestioneze factorii imprevizibili ai industriei, în contextul tarifelor actuale. „Am întâmpinat o serie de evenimente neașteptate”, a declarat Kotagiri.

„Industria noastră are nevoie de stabilitate, regularitate și certitudine. Aceste elemente au lipsit în ultimii patru ani”, a mai afirmat Swamy Kotagiri.

Impactul tarifelor asupra producătorilor auto

Magna, cu peste 170.000 de angajați în 28 de țări, este un actor important în lanțul global de aprovizionare auto. Compania deține 59 de unități în Statele Unite, 50 în Canada și 33 în Mexic, moștenire a Acordului Nord-American de Liber Schimb din anii ’90. Kotagiri a afirmat că absorbția acestor costuri este dificilă și că o mare parte din ele va fi transferată clienților finali.

Advertisement

Experții estimează că tarifele impuse de administrația precedentă vor genera mii de dolari suplimentari de cost per vehicul și miliarde de dolari pentru producători și furnizori.

Flexibilitatea, factor crucial pentru supraviețuire

În fața tarifelor, Magna se concentrează pe flexibilitate. La fabrica sa de structuri pentru vehicule electrice din St. Clair, Michigan, compania poate reprograma brațele robotice pentru a asambla componentele necesare. „Lumea s-a schimbat. Flexibilitatea este esențială. Trebuie să deținem capacitatea și expertiza pentru a răspunde noilor provocări”, a declarat directorul Magna.

Imagine despre producția auto

Provocări pentru companiile mai mici

Succesul Magna depinde și de furnizorii mai mici, care sunt, probabil, mai afectați de situație. O expertă într-un domeniu conexe a afirmat că companiile mici și mijlocii cu activități în subsecvență sunt într-o stare de incertitudine, din cauza creșterii semnificative a costurilor și a veniturilor reduse.

Companiile mari, ca Magna, trebuie să monitorizeze traseul produselor lor și numărul de traversări de frontieră. Unii furnizori, surprinzător, nu dispun de o vizibilitate completă a acestor aspecte, a mai declarat experta.

Oportunități și provocări viitoare

Este posibilă o cerere mai mare pentru activitățile Magna din SUA, pe măsură ce producătorii de automobile își extind producția în țară pentru a ocoli tarifele. În luna trecută, Hyundai a anunțat o investiție majoră în Statele Unite.

Pe de altă parte, o companie de analize estimează că creșterea costurilor automobilelor ar putea diminua vânzările în SUA, reducând livrările anuale de vehicule cu peste un milion de unități față de cele 16 milioane actuale.

Extinderea globală

Activitățile Magna din China au reprezentat 13% din veniturile totale ale companiei, unde există 69 de facilități de producție cu peste 30.000 de angajați. Kotagiri vede oportunități și în expansiunea globală a companiilor chineze:

Alte aspecte din producție

„Pe măsură ce companiile chineze apelează la exporturi sau își extind activitățile în alte țări, considerăm că Magna poate contribui semnificativ”, a precizat Kotagiri.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement