Swamy Kotagiri, directorul executiv al producătorului auto canadian Magna, analizează modul în care încearcă să gestioneze factorii imprevizibili ai industriei, în contextul tarifelor actuale. „Am întâmpinat o serie de evenimente neașteptate”, a declarat Kotagiri.
„Industria noastră are nevoie de stabilitate, regularitate și certitudine. Aceste elemente au lipsit în ultimii patru ani”, a mai afirmat Swamy Kotagiri.
Impactul tarifelor asupra producătorilor auto
Magna, cu peste 170.000 de angajați în 28 de țări, este un actor important în lanțul global de aprovizionare auto. Compania deține 59 de unități în Statele Unite, 50 în Canada și 33 în Mexic, moștenire a Acordului Nord-American de Liber Schimb din anii ’90. Kotagiri a afirmat că absorbția acestor costuri este dificilă și că o mare parte din ele va fi transferată clienților finali.
Experții estimează că tarifele impuse de administrația precedentă vor genera mii de dolari suplimentari de cost per vehicul și miliarde de dolari pentru producători și furnizori.
Flexibilitatea, factor crucial pentru supraviețuire
În fața tarifelor, Magna se concentrează pe flexibilitate. La fabrica sa de structuri pentru vehicule electrice din St. Clair, Michigan, compania poate reprograma brațele robotice pentru a asambla componentele necesare. „Lumea s-a schimbat. Flexibilitatea este esențială. Trebuie să deținem capacitatea și expertiza pentru a răspunde noilor provocări”, a declarat directorul Magna.

Provocări pentru companiile mai mici
Succesul Magna depinde și de furnizorii mai mici, care sunt, probabil, mai afectați de situație. O expertă într-un domeniu conexe a afirmat că companiile mici și mijlocii cu activități în subsecvență sunt într-o stare de incertitudine, din cauza creșterii semnificative a costurilor și a veniturilor reduse.
Companiile mari, ca Magna, trebuie să monitorizeze traseul produselor lor și numărul de traversări de frontieră. Unii furnizori, surprinzător, nu dispun de o vizibilitate completă a acestor aspecte, a mai declarat experta.
Oportunități și provocări viitoare
Este posibilă o cerere mai mare pentru activitățile Magna din SUA, pe măsură ce producătorii de automobile își extind producția în țară pentru a ocoli tarifele. În luna trecută, Hyundai a anunțat o investiție majoră în Statele Unite.
Pe de altă parte, o companie de analize estimează că creșterea costurilor automobilelor ar putea diminua vânzările în SUA, reducând livrările anuale de vehicule cu peste un milion de unități față de cele 16 milioane actuale.
Extinderea globală
Activitățile Magna din China au reprezentat 13% din veniturile totale ale companiei, unde există 69 de facilități de producție cu peste 30.000 de angajați. Kotagiri vede oportunități și în expansiunea globală a companiilor chineze:

„Pe măsură ce companiile chineze apelează la exporturi sau își extind activitățile în alte țări, considerăm că Magna poate contribui semnificativ”, a precizat Kotagiri.