Compania italiană WeBuild progresează semnificativ pe șantierul Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), utilizând 108 utilaje și 480 de specialiști, inclusiv români reveniți din străinătate. Tronsonul Pitești-Curtea de Argeș, de 30,35 km, se apropie de finalizare. WeBuild finalizează ultimele lucrări înainte de deschiderea circulației pe segmentul de 14,65 km dintre intersecția rutieră Băiculești și Curtea de Argeș, eveniment programat pentru sfârșitul lunii curente.
Anul trecut, circulația a fost deja deschisă pe aproximativ jumătate din acest tronson, între Bascov și intersecția Băiculești. Din mai 2025, se estimează deblocarea circulației pe autostradă între Curtea de Argeș și București, pe o distanță de aproximativ 140 km.
Pe secțiunea 3 a A1, care cuprinde cel mai complex și important tronson din România, sunt angajați 300 de lucrători și peste 80 de mașinării. Această cifră este preconizată să crească cu deschiderea de noi posturi de muncă.
Autorizație emisă pentru tunelul Poiana
Autorizația de Construcție pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Pitești (A1), a fost deja aprobată. Acesta este cel mai lung tunel de pe autostradă și va fi construit pe Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni). (…) Cele două galerii vor fi forate folosind tehnologie TBM. Constructorul italian este concentrat pe șantier și desfășoară lucrări pregătitoare pentru construcția zonelor de acces la instalația TBM.
Tunelul Poiana va avea: Două galerii cu două benzi pe sens; Galeria pentru sensul Sibiu – Pitești: 1.780 m; Galeria pentru sensul Pitești- Sibiu: 1.778,11 m.