Actualizarea de driver 576.02, lansată pe 16 aprilie 2025, aduce mai mult decât simple corecții. Această versiune include îmbunătățiri semnificative de performanță, în special pentru modelele avansate din noua serie, gestionând probleme cunoscute anterioare. Datele provin din comunicatul oficial NVIDIA și din teste independente, precum cele publicate de WCCFTECH.
Performanță îmbunătățită în teste sintetice și jocuri
WCCFTECH relevă creșteri notabile de performanță pentru plăcile RTX 50, în special pentru modelul RTX 5080. În testul 3DMark Steel Nomad, un utilizator a obținut 9 215 puncte, față de 8 832 puncte anterior, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 4,3%. Alte rezultate din teste autonome evidențiază o îmbunătățire de până la 7,5%, cu o creștere de la 8 400 la 9 033 puncte.
Rezultatele pot varia în funcție de configurația sistemului, însă acestea indică o optimizare substantivă a driverului. Observăm această îmbunătățire aplicată chiar și fără overclocking.
În ceea ce privește performanța în jocuri, cum ar fi Marvel Rivals, plăcile RTX 5080 au înregistrat peste 150 de cadre pe secundă (FPS) după instalarea driverului 576.02, comparativ cu cele 140+ FPS înainte. Această îmbunătățire se traduce într-un avantaj de 5-7% în jocuri.
Alți utilizatori, inclusiv cei de pe forumuri precum Reddit, au raportat optimizări similare pe plăcile RTX 5070 și RTX 5060 Ti. Modelele RTX 40 ale generației precedente au prezentat creșteri mai discrete, de 3-4%.
Reducerea consumului în modul de repaus
O altă modificare importantă este reducerea consumului energetic în modul de repaus (idle). Frecvența de funcționare a RTX 5070 în repaus a scăzut de la aproximativ 180 MHz la 22 MHz, conform datelor furnizate de WCCFTECH. Pentru modelul RTX 5060 Ti, consumul în repaus a coborât până la 7 W, o îmbunătățire semnificativă comparativ cu versiunile anterioare.
Actualizarea include suport formal pentru noua placă RTX 5060 Ti, lansată recent. Conform comunicatului NVIDIA, driverul este un Game Ready Driver, activând tehnologii precum DLSS 4 cu Multi Frame Generation, Super Resolution și Ray Reconstruction, optimizând rata cadrelor și calitatea imaginii în jocuri compatibile.
Această actualizare conține de asemenea suport extins pentru afișarea G-SYNC și profiluri noi de configurare pentru titluri precum Deadlock, Monster Hunter Wilds sau The Last of Us Part II Remastered.
Corecții pentru erori anterioare
Versiunile anterioare de drivere, inclusiv seria 572, au primit critici pentru instabilitate. Unele dintre aceste probleme au determinat chiar blocarea completă a plăcilor grafice. Driverul 576.02 pare a rezolva, măcar parțial, aceste preocupări, cu îmbunătățiri ale stabilității raportate de utilizatori.
De asemenea, se menționează posibilitatea atingerii unor frecvențe VRAM mai ridicate, ce ar putea contribui la îmbunătățiri de performanță suplimentare pentru utilizatorii care efectuează personal overclocking.