Cheltuieli campanie social media și online candidați – 2 săptămâni

cat-au-cheltuit-candidatii-pentru-promovarea-pe-meta-si-google-in-doua-saptamani-de-campanie cat-au-cheltuit-candidatii-pentru-promovarea-pe-meta-si-google-in-doua-saptamani-de-campanie
Cât au cheltuit candidații pentru promovarea pe Meta și Google în două săptămâni de campanie

Analiza cheltuielilor de campanie electorală din primele două săptămâni (5-17 aprilie) arată o investiție de 3 milioane de lei. În comparație, adversarii politici au cheltuit 1,1 milioane de lei în perioada 5-11 aprilie. Potrivit Expert Forum, deși adversarii au investit 28 de milioane de lei în materiale publicitare online, cheltuielile pentru promovare pe platformele Meta și Google au fost mult mai reduse, reprezentând aproape 10% din total.

Crin Antonescu, cel mai mare investitor

Crin Antonescu a avut cele mai mari cheltuieli pentru campania sa și a alianței sale, totalizând 891.169 de lei. Majoritatea sumei a fost investită în pagina sa de Facebook (857.868 lei).

Pe următoarele locuri se situează Victor Ponta (760.513 lei) și Nicușor Dan (615.138 lei). Cheltuielile candidatului Alianței pentru Unirea Românilor, George Simion, s-au ridicat la 46.435 lei, iar cele ale Elenei Lasconi (din USR) au fost de 5.174 de lei.

Advertisement

Cheltuieli electorale Meta – Sursa: Expert Forum

Printre partide, UDMR a avut cele mai mari cheltuieli pe platformele Meta, cu 46.910 lei pentru pagina RMDSZ și 41.164 lei pentru pagina Kelemen Hunor. Pe locul trei se află pagina lui Marcel Ciolacu, care a investit 40.669 de lei.

Analiza evidențiază variații în cheltuielile zilnice. De exemplu, Crin Antonescu a investit 112.000 lei pe Meta pe 10 aprilie și 134.000 lei pe 16 aprilie. Nicușor Dan a avut cea mai mare investiție zilnică (125.000 lei) pe 13 aprilie, iar Victor Ponta – 88.000 lei, tot pe 13 aprilie.

Surse semnalează și o serie de conturi care, posibil, nu sunt autentice, cheltuind 81.000 de lei în ultima săptămână pentru promovare. În unele cazuri, fotografiile sunt neconforme sau par generate cu inteligență artificială, iar informațiile de contact nu pot fi verificate. De asemenea, materialele promoționale nu sunt marcate corespunzător ca publicitate politică. Aceste costuri suplimentare trebuie adăugate la costurile de producție asociate acestor conturi.

Cheltuieli către Google

Cheltuielile pentru promovare pe Google au fost mult mai mici, totalizând 500.000 lei. PSD a investiții cele mai mari pentru Google (285.856 lei). Pe următoarele locuri sunt Nicușor Dan (90.927 lei), UDMR (32.533 de lei), Victor Ponta (26.750 lei) și Crin Antonescu (25.000 lei).

Cheltuieli electorale Google – Sursa: Expert Forum
Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement