Platforma educațională Duolingo anunță o nouă etapă în dezvoltarea sa, înlocuind colaboratorii externi cu inteligență artificială pentru sarcini repetitive. Această strategie vizează optimizarea resurselor umane, concentrând angajații pe activități creative și complexe.

Colaboratorii externi sunt persoane sau companii care prestează servicii pentru o firmă, fără a fi angajați permanenți. Aceștia sunt implicați pe baza unui contract. Exemple de astfel de colaboratori pot fi specialiști în dezvoltare software, traducători sau consultanți angajați pentru proiecte specifice.

De ce adoptarea inteligenței artificiale?

Fondatorul și CEO-ul Duolingo, Luis von Ahn, a explicat în mesajele interne către angajați că utilizarea inteligenței artificiale este o necesitate în contextul actual. „Inteligența artificială modifică deja modul de lucru. Nu mai este o chestiune de „dacă”, ci „când”. Se întâmplă acum”, a subliniat acesta.

Advertisement

Strategia Duolingo include restricții pentru noile recruțări. Compania va înlocui colaboratorii externi cu inteligență artificială acolo unde este posibil, iar noile angajări vor fi permise doar dacă nu poate fi automatizată o parte mai mare din sarcinile respective. Duolingo va analiza, totodată, utilizarea inteligenței artificiale în procesele de recrutare și evaluare a performanțelor.

Această schimbare are scopul de optimizare, nu de reducere a personalului uman. Scopul este de a elibera angajații de sarcini repetitive și de a le permite să se concentreze pe proiecte strategice și creative. Desigur, Duolingo își asumă responsabilitatea față de angajați, prin programe de mentorat și instruire pentru integrarea noilor tehnologii.

Un motiv esențial pentru această decizie este volumul imens de conținut educațional necesar pentru platforma Duolingo. Construirea manuală a lecțiilor ar dura decenii, ceea ce este mult mai eficient prin intermediul automatizării. Inteligența artificială permite dezvoltarea de funcții noi, precum lecții video, obiective care, anterior, ar fi fost greu de realizat fără ajutor uman.

O tendință în industria digitală

Adoptarea inteligenței artificiale la Duolingo reflectă o tendință mai largă în sectorul tehnologic, unde alte companii, ca Shopify, solicită justificarea necesității noilor resurse umane doar dacă soluțiile AI nu pot atinge obiectivele respective. Această tendință se resimte și la nivel de companii din România, unde executivii se concentrează pe optimizări financiare, adesea în detrimentul resurselor umane.