Guvernul condus de Viktor Orban a decis extinderea plafonării profitului comercial la mai multe produse de uz personal, între 19 mai și 31 august.
Printre produsele afectate se numără detergenții, șervețelele umede, scutecele pentru bebeluși, hârtia igienică, pasta de dinți și gelurile de duș.
Potrivit ministrului economiei, Márton Nagy, măsura ar putea duce la reduceri de prețuri între 16% și 18% pentru aceste categorii de articole.
În schimb, Asociația Națională a Comercianților avertizează că această măsură ar putea conduce la limitări cantitative ale vânzărilor.
„Deși plafonarea profitului a fost introdusă, consumatorii unguri cumpără din ce în ce mai puține produse. Guvernul intenționează să extindă măsura și la bunuri industriale. Există articole cum ar fi detergenții, care se cumpără în cantități mai mari, având în vedere durata lor de utilizare. Este recomandat să se profite de ofertele promoționale, ținând cont de incertitudinea prețurilor”, se menționează într-un reportaj video difuzat de RTL News.
Compania Rossmann a anunțat implementări specifice: clienții pot achiziționa maxim cinci unități din fiecare produs supus plafonării marjei comerciale și nu vor putea beneficia de reduceri prin vouchere.
Alte lanțuri de magazine, conform Asociației Naționale a Comercianților, ar putea adopta strategii similare pentru a preveni epuizarea stocurilor.
„Magazinele care nu sunt afectate de plafonarea prețurilor ar putea profita de această situație, cumpărând produsele și revândându-le la prețuri mai mari”, a declarat Tamás Kozák, secretarul general al Asociației Naționale a Comercianților.
Plafonarea profitului comercial pentru produsele industriale va fi valabilă între 19 mai și 31 august, și se aplică la 30 de categorii de produse. După această perioadă, se poate lua în calcul prelungirea măsurii.
În ciuda plafonării marjei comerciale aplicate alimentelor, în aprilie, Ungaria a înregistrat cea mai ridicată inflație din Uniunea Europeană, aprozimativ 4,2%, dublând media europeană.