Companie mixtă româno-turcă câștigă licitația pentru un nou tronson de autostradă A8.
Ministrul Transporturilor a anunțat desemnarea unei asociații de firme, compusă din companii românești și turcești, drept câștigătoare a licitației pentru construcția tronsonului Miercurea Nirajului–Sărățeni, de 23,4 km (incluzând 1,07 km de tuneluri), pe autostrada A8.
Compania lideră în această asociație este OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S., fiind asociată cu INFRAVIS SRL.
Constructorii au la dispoziție o perioadă de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 de luni de execuție și o sumă de 2,98 miliarde de lei (fără TVA) pentru finalizarea tronsonului.
Noul tronson va cuprinde:
- un tunel bidirecțional (740 m) în zona Măgherani;
- un tunel bidirecțional (330 m) în zona Chibed;
- o pasaj superior peste DN13A și calea ferată;
- o pasaj superior peste DN13 (zona Acățari).
Semnarea contractului este planificată peste 10 zile, cu condiția ca nu vor exista contestații.
Autostrada Unirii: Un proiect de infrastructură vastă
Autostrada A8, cunoscută și sub denumirea Autostrada Unirii, se întinde pe un traseu extins, de la Ungheni la Iași, apoi prin Târgu Frumos, Pașcani, Târgu Neamț, până la Poiana Largului și Ditrău, pentru a se conecta cu Autostrada A3 în Târgu Mureș.
Lungimea totală a autostrăzii este de 304,2 km, cu o estimare a costurilor de 4,07 miliarde de euro.