Umbrărescu cere rezilierea contractelor Autostrada Unirii: motivul blocajului și decizia CNIR

umbrarescu-cere-rezilierea-contractelor-pentru-doua-loturi-de-pe-autostrada-unirii.-de-unde-ar-fi-plecat-blocajul-/-decizia,-in-terenul-cnir umbrarescu-cere-rezilierea-contractelor-pentru-doua-loturi-de-pe-autostrada-unirii.-de-unde-ar-fi-plecat-blocajul-/-decizia,-in-terenul-cnir
Umbrărescu cere REZILIEREA contractelor pentru două loturi de pe Autostrada Unirii. De unde ar fi plecat blocajul / Decizia, în terenul CNIR

Constructorul UMB solicită rezilierea contractului pentru un lot de pe Autostrada Unirii. Compania băcăuană cere reducerea garanției pentru executarea a două loturi de pe Autostrada Unirii (A8), de la 1,5% la 0,5% din valoarea contractului. Anterior, a solicitat rezilierea și pentru alt lot.

Grupul de firme condus de Dorinel Umbrărescu cere rezilierea unui contract recent semnat pentru un tronson montan de pe Autostrada „Unirii” A8. În martie, asocierea UMB – Euro Asfalt (Bosnia) a semnat un contract de 6,14 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) pentru proiectarea și executarea a 38 de kilometri pe lotul 2A Ditrău-Grințieș. În licitație, asocierea condusă de UMB a fost singura ofertantă.

UMB a transmis vineri o cerere de reziliere către Compania Națională de Investiții Rutiere, motivând o problemă la constituirea garanției de bună execuție.

Advertisement

Constructorul dorește o garanție de bună execuție de 0,5% din valoarea totală a contractului, în timp ce în documentația licitației se stipulase 1,5%.

„UMB dorește doar 0,5% din valoarea contractului, însă legea nu permite această modificare față de 1,5%, fiind deja semnat”, au precizat surse apropiate situației.

CNIR nu acceptă solicitarea

Cererea firmei a fost respinsă de CNIR, care a determinat UMB să transmită solicitarea de reziliere a contractului.

Această situație apare la scurt timp după apariția unor speculații, preluate din grupuri online, despre oprirea lucrărilor din cauza unor probleme financiare.

Autoritățile au negat imediat aceste informații, subliniind un program de muncă atipic al firmei și prezența a peste 7.000 de muncitori pe șantiere. UMB nu a oferit comentarii.

Un contract extrem de important

Contractul pentru proiectarea și executarea lotului 2A Ditrău-Grințieș al Autostrăzii „Unirii”-A8, cel mai lung lot, este de 6,14 miliarde lei (fără TVA). Aceasta reprezintă aproape 1,2 miliarde euro.

Asocierea condusă de UMB a fost unicul ofertant la licitație, conferindu-i contractului o importanță deosebită.

Contractul precedent de acest gen fusese cel de la A1 Sibiu – Pitești, iar apoi la tronsonul Autostrăzii Transilvania.

Firmele implicate în proiect fac parte din grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, fiind printre cei mai importanți constructori de drumuri din țară. Lotul Ditrău – Grințieș se întinde pe 37,9 kilometri prin județele Harghita și Neamț.

Comunicat de presă al ministrului

S-a vehiculat că UMB va opri lucrările pe autostrăzi A8 și A3. Informația a fost infirmată de ministrul Transporturilor.

Ministrul Grindeanu a declarat că aceste informații sunt false, declarând ca în prezent peste 7.000 de oameni lucrează pe șantierele gestionate de UMB.

„Astăzi, pe șantiere, sunt peste 7.000 de oameni încadrate în firmele din grupul UMB. Este un caz tipic de fake news,” a declarat ministrul Grindeanu.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement