Pod istoric din România, demolat

un-pod-din-romania,-cu-o-vechime-de-aproape-un-secol,-va-fi-demolat un-pod-din-romania,-cu-o-vechime-de-aproape-un-secol,-va-fi-demolat
Un pod din România, cu o vechime de aproape un secol, va fi demolat

În deceniul al patrulea al secolului trecut, în Oradea, a fost ridicat Podul Teodor Neș, pentru a conecta zona Oancea de oraș, trecând peste linia ferată Oradea – Bihor.

Înainte de construcția podului, accesul peste calea ferată se realiza pe o simplă potecă. Iar accesul dinspre bulevardul Ștefan cel Mare către Calea Bihorului și zona de dealuri se făcea tot peste calea ferată.

În anii 1930, o dată cu extinderea cartierelor rezidențiale, pentru a facilita accesul, a fost construit un pasaj superior, o culee din beton, placată cu piatră și cu o structură metalică pe doi piloni centrali din beton, placată cu piatră.

Advertisement

Situația a devenit complicată începând din anii 1980. În contextul amenajării bulevardului Ștefan cel Mare, atunci Calea Proletarilor, autoritățile comuniste au luat în considerare posibilitatea înlocuirii pasajului cu unul nou, dinspre strada Lacu Roșu. Nici reparații, nici o nouă construcție nu au fost inițiate. Revoluția din 1989 și prăbușirea regimului comunist au stopat orice progres. Traficul feroviar, pietonal și auto este afectat de prezența acestui pod în apropiere de pârâul Sălbatic.

Podul a generat riscuri pentru șoferi și pietoni încă dinaintea anului 2000. În 2002, accesul vehiculelor cu o masă mai mare de 2 tone a fost restricționat după montarea unui parapet metalic, cu o înălțime de 2 metri și o lărgime de 1,8 metri. În final, din cauza îngustării, șoferilor li s-a permis accesul numai prin centrul carosabilului.

Deși au fost încercări de salvare încă din 2011, cu reparații ale piloților și ale structurii, ca urmare a lucrărilor de electrificare a căii ferate, podul va fi demolat după aproape un secol. Nu mai îndeplinește standardele actuale de infrastructură; au apărut gropi în carosabil, iar circulația este din ce în ce mai dificilă. Șoferii se înțelegeau și așteptau să treacă de-o parte sau alta a podului, deși gabaritul maxim admis a fost mărit până la 3,5 metri.

În perioada reparațiilor nu a fost prevăzută o soluție pentru instalarea catenarei, necesară electrificării căii ferate situate dedesubt. Proiectanții au optat pentru înlocuirea podului cu un pasaj subteran cu patru benzi de circulație, potrivit surselor din Bihor.

Traficul rutier a crescut și zona a devenit din ce în ce mai aglomerată.


Sursa imagine: Envato

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement