Sporuri CFR Călători: 16 tipuri detaliate

angajatii-cfr-calatori-au-16-tipuri-de-sporuri angajatii-cfr-calatori-au-16-tipuri-de-sporuri
Angajații CFR Călători au 16 tipuri de sporuri

Compania feroviară se laudă cu 16 tipuri de sporuri, în timp ce pasagerii se confruntă cu disconfort.

Directorul general are un venit substanțial, de 10.000 de euro lunar, conform surselor media. Între timp, călătorii se plâng de lipsa aerului condiționat și de igiena precară a toaletelor din trenuri.

Directorul companiei feroviare, cu un salariu ridicat și atitudini critice

Multe trenuri nu dispun de aer condiționat funcțional. Conducerea CFR nu oferă decât scuze, fără soluții concrete pentru problema aceasta.

Advertisement

„Unii probabil consideră că angajații statului trebuie să fie săraci. Nu sunt sărac. Nu am 5.000 de euro pe lună, ci 4.000 de euro doar pentru chirie în Dubai. Venitul meu total depășește 11.000 de euro pe lună.”, a declarat Traian Preoteasa într-o conferință de presă, despre declarația sa de avere și modul în care își permite o rată lunară pentru un apartament în Emirate.

„Dacă luați în considerare veniturile mele, depășesc 11.000 de euro pe lună și nu plătesc nicio rată. Este un contract de vânzare-cumpărare, unde suma totală se plătește în rate anuale, nu lunare. Există o taxă de rezervă și plata se face într-un cont escrow, în funcție de progresele constructorului. Primul apartament este achitat în cinci ani. Contractul din Dubai include și jumătate din preț la finalizarea construcției si plata din chirie ulterioara. Nu plătesc rate lunare în Dubai”, a explicat Traian Preoteasa.

  • Vechime: 12 – 25%
  • Condiții dificile de muncă feroviară: 3-8%
  • Condiții periculoase: 10-15%
  • Muncă nocturnă: 25%
  • Ore suplimentare: 100%
  • Prelungire sistematică a programului de lucru: 5-25%

Pasagerii sunt nemulțumiți! O călătoare se teme de o pensie redusă din cauza sporurilor finanțate din fonduri publice. Alți pasageri se plâng, de asemenea, de căldura excesivă din trenuri.

În interiorul unui tren, temperatura a ajuns la 35 de grade Celsius. Condiții de saună, nu de călătorie.

Directorul a oferit un răspuns ineficient:

„Îmi cer scuze. Nu am altceva de spus.”

Operatorul feroviar statal încearcă să își mențină activitatea, în timp ce companiile private se străduiesc pentru o mai bună performanță. Recent, a fost construit primul tren din România în ultimii 80 de ani.


Sursa Foto: CFR, sursa necunoscută

Iulian Constantin are o experiență de peste 4 ani în presă, după ce a absolvit Facultatea de Jurnalism în anul 2019. A lucrat ca reporter TV, fotograf și a colaborat cu diverse publicații.

Toate articolele

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement