Constructorii auto europeni solicită simplificarea normelor pentru a concura cu producătorii chinezi.
Creșterea prezenței producătorilor auto chinezi pe piața europeană, în special a modelelor compacte, a determinat o nemulțumire din partea constructorilor europeni. Aceștia se plâng de lipsa de conformitate a mașinilor chinezești cu standardele europene de siguranță și de prețurile sub nivelul pieței europene.
Renault și Stellantis au exprimat această îngrijorare, solicitând Comisiei Europene modificarea unor reglementări privind categoria mini, care fac vehiculele mai mari, mai grele și, implicit, mai costisitoare.
„Normele europene actuale pentru producția de mașini mici sunt excesiv de costisitoare. Aceste modele estimulează vânzările, dar nu ne permite să concureăm cu producătorii din China dacă nu respectăm aceleași standarde calitative”, au declarat constructorii europeni.
Companiile solicită modificarea „Regulamentelor generale de siguranţă 2” (GSR2), care stabilesc standardele de siguranță auto în UE.
Adaptarea reglementărilor, o provocare complexă
Modelele compacte, produse în masă, dar cu marje reduse, se confruntă cu o complexitate sporită în adaptarea la noile reglementări. Integrarea unor noi funcții de siguranță poate crește costurile de producție, generând o nevoie de prețuri mai mari sau de reduceri considerabile de costuri.
Conform estimărilor agenției Reuters, aceste cerințe și normele europene de mediu pot aduce costuri suplimentare de 850-1400 de euro pentru un model compact.
Adaptarea standardelor pentru modelele mai mici, fără a sacrifica siguranța, va reprezenta o provocare și nu se exclude imposibilitatea implementării.