Penalități uriașe Alstom – Metrorex și noile metrouri

alstom,-penalitati-uriase-de-la-metrorex-pentru-noile-metrouri alstom,-penalitati-uriase-de-la-metrorex-pentru-noile-metrouri
Alstom, penalități uriașe de la Metrorex pentru noile metrouri

Furnizorul de metrou Alstom se confruntă cu penalizări semnificative în Brazilia, pe fondul unui contract de livrare cu întârzieri. În România, din cele 13 trenuri comandate, nouă au ajuns, dar niciunul nu a finalizat procesul de omologare. De asemenea, rodajul necesar nu a fost încă efectuat pe trenurile braziliene.

În 2020, Metrorex și Alstom au semnat un contract pentru 13 autovehicule de metrou, cu o valoare de peste 100 de milioane de euro, care urmau să fie livrate în vara anului 2022.

Surse din cadrul Metrorex au declarat că, din cauza întârzierilor substanțiale, s-au acumulat penalizări de aproximativ 40 de milioane de euro, calculate lunar și raportate la prețul fiecărui tren.

Advertisement

Reprezentanții Alstom atribuie întârzierile pandemiei și conflictului din Ucraina, factori care au afectat procesul de producție.

Explicații din partea directorului Alstom

Gabriel Stanciu, directorul Alstom România, a prezentat alte motive pentru întârzieri în livrări, în septembrie al anului trecut.

„Am depus oferta în 2019 și am semnat contractul în 2020. Au apărut modificări semnificative ale infrastructurii Magistralei 5, în ceea ce privește două curbe specifice.

Am informat Metrorex despre problemă, dar soluționarea a fost întârziată până în 2021. A trebuit să reproiectăm, să retestăm vagoanele. Și, evident, impactul războiului din Ucraina a agravat situația, ducând la decalaje în livrări.”

Nouă trenuri de metrou au ajuns la București

În prezent, nouă unități de metrou Alstom, produse în Brazilia, au fost livrate la București.

Niciunul dintre trenuri nu a parcurs rodajul de 10.000 de kilometri necesar funcționării.

Mecanicii trebuie să efectueze 500 de curse pe Magistrala 5, pentru a demonstra capabilitatea trenurilor, potrivit unui calcul necesară pentru rodajul de 10.000 de kilometri.

Un contract substanțial

Contractul dintre Metrorex și Alstom, în valoare de peste 100 de milioane de euro, prevede livrarea a 13 trenuri pentru Magistrala 5.

Caracteristici tehnice ale trenurilor:

  • caroserie din oțel inoxidabil;
  • lungime de 114 metri și lăţime de 3 metri;
  • capacitate de 1.200 de pasageri;
  • 6 vagoane cu 216 locuri;
  • zone speciale pentru persoanele cu dizabilități;
  • aer condiționat.

La finalul lunii octombrie, Alstom a predat Metrorex un simulator avansat pentru instruirea șoferilor, specific pentru Magistrala M5.

Simulatorul reproduc elemente reale, inclusiv calea, stațiile, depozitul și sistemele de semnalizare.

Relația tensionată dintre Alstom și Metrorex

Simulatorul include o cabină a mecanicului identice cu cele ale trenurilor Alstom.

În ciuda colaborării de peste 20 de ani, între cele două companii au existat tensiuni și litigii semnificative.

În iulie al anului trecut, Alstom a emis o notificare de plată către Metrorex, pentru menținerea metroului, în valoare de 172 de milioane de lei.


Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement