Conform unui recent studiu al companiei Counderpoint Research, vânzările globale de ceasuri inteligente au continuat să scadă în prima parte a anului 2025, cu excepția pieței chineze.
Deși producătorii majori au lansat noi modele pentru a stimula interesul, vânzările de ceasuri inteligente au înregistrat o scădere de 2% la nivel global, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Această scădere ar fi fost mai accentuată dacă nu ar fi existat o performanță excelentă pe piața chineză, unde vânzările au crescut cu 37%. Producătorii asiatici au avut beneficii, Xiaomi și Huawei înregistrând creșteri anuale de 53% ale vânzărilor de ceasuri inteligente, urmate de brandul local iMOO, cu o creștere de 23%.
În schimb, situația a fost mai puțin favorabilă pentru Samsung și Apple, branduri populare în piețele occidentale, care au raportat scăderi de 18%, respectiv 9%, comparativ cu anul precedent. În rândul producătorilor mai puțin cunoscuți, scăderea vânzărilor a fost și mai mare, cu o medie de 17%.
În ceea ce privește cota de piață la nivel global, vânzările de ceasuri inteligente Samsung reprezintă acum doar 7% din total, în scădere de la 9% în urmă cu un an.
De asemenea, preferințele consumatorilor s-au modificat, cei interesați de astfel de gadget-uri optând acum pentru modele mai scumpe și cu mai multe funcții. Segmentul de 100-200 USD a înregistrat o creștere de 21%, în vreme ce vânzările de modele sub 100 USD au scăzut cu 17%.
Pentru perioada următoare, Counterpoint Research anticipă o ușoară creștere a vânzărilor de ceasuri inteligente, cu aproximativ 3% până la finalul anului 2025, fiind favorizați în special producătorii asiatici, precum Huawei și Xiaomi.
Aurelian Mihai
Sunt pasionat de tehnologie și inovație. Când nu scriu articole pentru Zona IT, mă bucur de seriale științifico-fantastice, documentare sau navigând prin știrile tehnologice. În weekend îmi place să petrec timp în aer liber, fie cu bicicleta, fie explorând împrejurimile cu familia.