Bere Timișoreana Mega Image – Preț real după reducere 2.65 lei

piedone-a-cumparat-o-bere-timisoreana-din-mega-image,-la-„reducere”,-cu-265-lei.-care-era-pretul-la-casa,-de-fapt piedone-a-cumparat-o-bere-timisoreana-din-mega-image,-la-„reducere”,-cu-265-lei.-care-era-pretul-la-casa,-de-fapt
Piedone a cumpărat o bere Timișoreana din Mega Image, la „reducere”, cu 2.65 lei. Care era prețul la casă, de fapt

Inspectorul general al ANPC avertizează asupra practicilor comerciale frauduloase din magazinele mari.

Directorul ANPC susține că așa-numitele oferte sunt, de fapt, înșelăciuni, prin care consumatorii sunt păcăliți. Preturile afișate la rafturi sunt diferite de cele aplicate la casă, iar numeroase produse promovate ca „oferte” erau, de fapt, expirate.

Inspecțiile ANPC efectuate în trei magazine au evidențiat diverse nereguli:

Advertisement

  • Nerespectarea condițiilor de conservare a lanțului frigorific;
  • Depozitare necorespunzătoare a produselor;
  • Probleme grave de igienă;
  • Prezentări necorecte ale produselor și informațiilor.

În cadrul unei acțiuni de control desfășurate în iulie 2025, la magazinele PROFI, MEGA IMAGE și LIDL din Constanța, au fost observate următoarele nereguli:

  • Nerespectarea lanțului frigorific: Temperatura la vitrina de prezentare a unor produse era de 12°C, mult peste limita specificată de producător (0-4°C sau maxim 7°C). Graficele de temperatură ale agregatelor frigorifice nu erau actualizate, compromițând monitorizarea corectă.
  • Depozitare defectuoasă: Ouăle erau depozitate împreună cu alte produse, în spații cu murdărie, praf și lipsă de organizare.
  • Igienă deficitară: În zonele de patiserie/panificație, utilajele și suprafețele nu erau igienizate corespunzător. Agregatele frigorifice prezentau rugină, insecte și exces de mucegai. Apa utilizată la preparatele calde conținea impurități.
  • Incorectitudini comerciale: S-au descoperit discrepanțe importante între dimensiunile (calibru) produselor declarate și cele reale (exemplu: piersici). Fructele și legumele prezente la vânzare aveau defecte, erau afectate sau erau depreciate. Au fost observate promoții înșelătoare, cum ar fi „5+1” la bere, fără disponibilitate a produsului de referință. Unele produse nu indicau țara de origine, informatii vitale consumatorilor.

Un exemplu citat de inspectorul ANPC este cel al achiziționării unei beri, unde prețul afișat pentru un produs era diferit de cel aplicat la casă, in funcție de daca clientul avea sau nu card de loialitate.

Inspectorul ANPC a constatat că prețul la casă al produsului era mai mare decât cel afișat la raft pentru aceeasi cantitate daca clientul nu are cardul de loialitate.

Inspectorul a subliniat importanța unei informări clare și corecte a prețurilor, pentru ca consumatorul să cunoască dinainte pretul final.


Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement