Autostrada de Centură a Bucureștiului (A0) are un impact pozitiv semnificativ asupra infrastructurii rutiere din zona București-Ilfov, potrivit directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Analizele arată că noua autostradă a preluat o parte importantă din traficul de tranzit, contribuind la reducerea volumului de trafic pe Drumul Național Centura București (DNCB).
„Deschiderea sectoarelor de autostradă pe semi-inelul sudic (51 km), între A1 și A2, a dus la o îmbunătățire notabilă a circulației pe DNCB, trecând de la condiții critice (E și F) la condiții funcționale (C și D). Cu un volum mediu zilnic anual (MZA) de 32.532 de vehicule, Centura Bucureștiului era practic blocată fără A0. Aceasta descarcă în prezent aproximativ 40% din traficul de tranzit de pe DNCB,” a declarat Cristian Pistol.
Potrivit directorului CNAIR, se observă o reducere substanțială a traficului de camioane în orele de vârf pe diferite sectoare:
- cu până la 50% pe sectorul dintre A2 și DN4,
- cu până la 45% pe sectorul dintre DN4 și DN5,
- cu până la 42% pe sectorul dintre DN5 și DN6,
- cu până la 42% pe sectorul dintre DN6 și A1.
A0 – Un exemplu de investiții reușite în infrastructură
Legătura completă la profil autostradă între A1 și A2 aduce beneficii economice, conform spuselor lui Cristian Pistol:
- Economii de timp și costuri orare de aproximativ 0,5 milioane de euro/zi (conform Ghidului CE pentru 2021-2027)
- Scăderi semnificative ale consumului de combustibili, evaluat la 0,2 milioane de euro/zi
- Reducerea emisiilor de CO2 de 10,5 milioane de euro/an
„Datele arată că A0 este un exemplu concret de investiție succesfulă în infrastructură și planificare regională, demonstrând clar cum un proiect bine realizat poate revitaliza mobilitatea unei întregi zone,” a mai spus Cristian Pistol.