Primăria Sectorului 1 a onorat obligațiile financiare preluate de la administrația anterioară, demarând procesul de rezolvare a problemelor de salubrizare. Totodată, autoritățile locale vor implementa strategii clare pentru a preveni situații similare în viitor.
Administrația locală își propune să aducă administrarea publică în conformitate cu legea și să asigure un mediu curat în sector. În acest scop, Consiliul Local va analiza și vota un pachet de măsuri menite să reorienteze activitatea de salubrizare.
Datorie semnificativă de peste 100 de milioane de lei acumulată anterior
Între 2020 și 2024, datoría Primăriei Sectorului 1 către compania Romprest a atins 134 de milioane de lei. O parte din această sumă, 60 de milioane de lei, a fost achitată în mandatul fostului primar, Clotilde Armand.
Pentru restul de 73 de milioane de lei, autoritățile locale și Romprest au apelat la mediere. Prin hotărâri judecătorești, primăria este obligată să achite această sumă către operatorul de salubritate.
Necesitatea onorării obligațiilor asumate
Această datorie este completată de penalități de întârziere, în valoare de 100 de milioane de lei, pentru perioada 2021-2022, pe care primăria este obligată să le suporte.
„Respectarea legii și a hotărârilor judecătorești este o prioritate pentru mine și pentru administrația Sectorului 1. Este regretabil că trebuie să onorăm datorii contractate de alții, afectând inclusiv confortul cetățenilor și bugetul public, dar nu există opțiuni de evitare a responsabilităților. Putem doar să respectăm prevederile legale și să ne asigurăm că serviciile de salubrizare viitoare sunt adecvate pentru cetățenii Sectorului 1” , a declarat George Tuță, primarul Sectorului 1.
Reformarea sistemului de salubrizare
Începând cu 2025, s-a efectuat o evaluare completă a activității operatorului de salubritate, s-a implementat un sistem de supraveghere a serviciului și s-a solicitat îmbunătățirea eficienței activităților și reducerea risipei.
„În ultimele luni am depus eforturi pentru optimizarea sistemului de salubrizare, concentrându-ne pe eficientizarea cheltuielilor și obținerea celui mai bun rezultat cu resursele disponibile.”
Sper că aceste eforturi vor contribui la îmbunătățirea situației în sectorul nostru, revenind la nivelul de curățenie pe care cetățenii îl merită și îl așteaptă. Curățenia urbană, în Sectorul 1, trebuie să fie însoțită și de transparentă gestionare a resurselor publice,” a subliniat primarul.