Reeditarea jocului The Elder Scrolls IV: Oblivion a fost un succes comercial remarcabil în acest an, motiv pentru care mulți își imaginau că Bethesda și Virtuos Studios nu vor avea probleme majore, dată fiind popularitatea încă existentă a titlului.
Din nefericire, realitatea este diferită. Ambele studiouri se confruntă cu disponibilizări de personal. Bethesda a fost vizată de un val de concedieri în urma restructurărilor din cadrul companiei Xbox, iar Virtuos a efectuat disponibilizări care afectează aproximativ 300 de angajați la nivel global, reprezentând aproape 7% din totalul angajaților.
Majoritatea concedierilor au avut loc în Asia, zona cu cea mai mare prezență a Virtuos. Și Europa nu a fost ocolită, studioul din Franța, implicat direct în dezvoltarea jocului reeditat, pierzând un număr limitat de poziții. Totuși, la nivel european, numărul total de angajați afectați se ridică la circa 70.
Motivul oficial invocat este o restructurare strategică, menit să permită o mai bună concentrare pe aspecte cheie, evitând risipirea resurselor. Totuși, se vehiculează alte cauze, printre care creșterea costurilor de producție pentru jocurile AAA și lipsa încrederii din partea investitorilor.
Deși Virtuos a promis asistență și posibilitatea unor angajări viitoare, impactul concedierilor este evident. Succesul unui joc nu mai oferă o garanție de stabilitate într-o industrie tot mai instabilă.
Rafael Popa
Pasionat de gaming și tehnologie, în afara sesiunilor WoW, mă puteți găsi pe diverse platforme online discutând despre pasiunile mele și idei diverse.