Ministrul Infrastructurii, Ciprian Șerban, a vizitat recent șantierele a două secțiuni ale Autostrăzii de Centură București Nord (A0 Nord) și a semnalat o problemă cu ritmul lent al lucrărilor.
Funcționarul public menționează că, în timp ce pe o secțiune, constructorul autohton a realizat un progres semnificativ (75%), pe segmentul respectiv alferent unui constructor străin, progresul este mai redus (53%) și generează întârzieri semnificative.
„Am avertizat conducerea șantierului de pe secțiunea respectivă că, lipsa creșterii vizibile a activității și a ritmului de lucru, ar putea compromite finalizarea proiectului din acest an (2025), în conformitate cu prevederile contractuale”, declara Șerban.
Ciprian Șerban subliniază că această situație va genera, pe lângă evaluări negative intermediare, și sancțiuni pentru întârzierile înregistrate.
„În cazul în care circulația pe secțiunea respectivă nu va fi deschisă în acest an, finalizarea secțiunii adiacente, programată inițial pe anul viitor (2026) va deveni inutilă, întregul tronson (aproximativ 13 km) din inelul nordic al A0 nefiind operabil”, a mai declarat Șerban.