Mașini chinezești, concurență acerbă pentru mărcile europene în Europa

marcile-chinezesti-de-masini-isi-maresc-piata-in-europa,-in-detrimentul-masinilor-europene marcile-chinezesti-de-masini-isi-maresc-piata-in-europa,-in-detrimentul-masinilor-europene
Mărcile chinezești de mașini își măresc piața în Europa, în detrimentul mașinilor europene

Mărcile auto chinezești au înregistrat o creștere spectaculoasă a vânzărilor în Europa, cu 91% în prima jumătate a anului. Această creștere a avut loc în detrimentul producătorilor europeni, care au înregistrat o creștere mult mai modestă de 24%.

Vânzările Tesla în Europa au scăzut semnificativ în primele șase luni ale anului, cu 43,7%, față de perioada similară din anul anterior, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Compania lui Elon Musk a vândut 70.655 de unități în Uniunea Europeană între ianuarie și iunie, comparativ cu 125.606 unități în aceeași perioadă a anului trecut.

Advertisement

Cota de piață a Tesla a coborât la 1,3% în prima jumătate a anului, de la 2,2% în perioada similară a anului anterior.

Dificultăți pentru Tesla

Scăderea vânzărilor Tesla s-a observat și în țările nemembre ale UE, cu o contracție de 33,2%, ajungând la 109.879 de unități.

Chiar și în luna iunie, vânzările Tesla în UE au înregistrat o scădere de 39,5%, ajungând la 20.349 unități.

Cota de piață a Tesla în UE a scăzut semnificativ la 2%, în luna iunie a acestui an, de la 3,1% în luna corespunzătoare din anul precedent.

Prezentând o imagine pozitivă pentru piață, vânzările totale de mașini electrice cu baterii au crescut cu 24,9%, atingând 1,19 milioane de unități în Europa în primele șase luni.

Ascensiunea producătorilor auto chinezi

În același timp, producătorii auto chinezi au raportat o creștere impresionantă de 91% a vânzărilor, ajungând la 347.135 de unități, conform datelor JATO Dynamics.

Cota lor de piață s-a dublat, atingând 5,1%, în comparație cu perioada similară din anul precedent.

Analistul global de la JATO Dynamics, Felipe Munoz, atribuie scăderea vânzărilor Tesla prețurilor ridicate, tensiunilor geopolitice și economice, precum și contextului pieței post-pandemie.

Munoz subliniază pierderea semnificativă a vânzărilor în Europa de Vest, echivalentă cu peste 2,5 milioane de unități anuale, din 2019 încoace.

Scăderea vânzărilor Tesla este explicată și prin poziționarea controversată a lui Musk, implicarea sa în politica europeană, și competiția acerbă din partea producătorilor chinezi.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement