În zona nordică a localității Tigveni va fi construit un nod rutier al Autostrăzii Sibiu – Pitești, conectat la DN 73C printr-un drum de legătură. Această soluție va evita zona centrală a localității. Ministerul Transporturilor are în vedere o investiție de 756,36 milioane de lei pentru modernizarea DN 73C, între kilometrii 55+000 și 68+000, pe tronsonul Tigveni-Râmnicu Vâlcea (Lot 2), în județele Argeș și Vâlcea.
Lungimea drumului național DN 73C este de 13,40 km. Drumul de legătură cu Autostrada Sibiu – Pitești are o lungime de 2,39 km.
„Finanțarea proiectului se asigură din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în suma aprobată anual, precum și din alte surse legale, conform programelor de investiții publice aprobate conform legislației”, se precizează într-un proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului „Reabilitarea/modernizarea DN 73C, km 55+000 – km 68+000, Tigveni – Municipiul Râmnicu Vâlcea (Lot 2)”, în județele Argeș și Vâlcea, conform sursei news.ro.
„Este necesară asigurarea unor condiții optime și sigure”
Pe DN 73C vor fi amenajate 6 stații de autobuz. Marginile carosabilului vor fi lărgită cu minim 15 metri, având o structură similară drumului național.
„Proiectul DN 73C, km 55+000 – km 68+000, Tigveni-Municipiul Râmnicu Vâlcea (Lot 2) urmărește reabilitarea/modernizarea drumului național, necesară ca urmare a construcției tronsoanelor de autostradă A1 Sibiu – Pitești. Această măsură este necesară pentru gestionarea traficului sporit pe această arteră națională, prin asigurarea unor condiții sigure și capacității adecvate. Totodată, se prevăd condiții de evitare a circulării pe rețelele stradale interioare ale localităților și, implicit, se construiește un drum de legătură pentru conexiunea cu autostrada.”, conform Notei de fundamentare, conform sursei citate.
- Traseul drumului național traversează zone intravilane și extravilane, fiind prevăzute trotuare la marginea canalelor de scurgere a apelor.
- Lucrările de mediu includ construcții pentru tratarea apelor pluviale.
Proiectul prevede șapte poduri și pasaje. Pe traseul drumului național 73C se vor reabilita două poduri existente: podul de la km 55+159.5 (respectiv km 55+130) peste râul Badislava și podul de la km 63+524 (respectiv km 63+114) peste râul Sâmnic. Pe drumul de legătură sunt proiectate două pasaje și două poduri, iar pe drumul județean DJ 678 A, podul existent va fi înlocuit din cauza degradării avansate.
Informații relevante:
Prima reacție a lui Dragos Anastasiu după informarea DNA: „Am solicitat o copie a presupusului denunț.”
Ion Cristoiu: Toate scandalurile postdecembriste s-au încheiat cu demisii. Va face scandalul Dragoș Anastasiu o excepție?
Câte controale au efectuat comisarii ANPC după punerea sub control judiciar a lui Piedone. Pe litoral, zece unități au fost închise temporar.
Expertul Șerban Iosifescu, referitor la „CENZURA” aplicată de ministrul Educației: „Politicienii continuă să neglijeze cercetarea.”