Numărul utilizatorilor de chatboți inteligenți, precum ChatGPT, este în continuă creștere.
În 2025, giganți precum Open AI, Google, Meta și Microsoft au devenit jucători globali dominanți pe piața tehnologiei revoluționare a inteligenței artificiale.
ChatGPT, de la asistent virtual la intermediar digital
Asistenții virtuali se transformă în intermediari digitali, fiind utilizați tot mai mult de consumatori pentru diverse aspecte ale vieții cotidiene.
Utilizând inteligența artificială, tinerii pot acum accesa rapid informații despre investiții și economisire.
13% dintre utilizatori folosesc IA pentru sfaturi în investiții
De la lansarea din 2022, ChatGPT a acumulat 500 de milioane de utilizatori, utilizatorii petrecând cu peste 60% mai mult timp pe platformă în aprilie 2025.
Conform datelor:
- 29% dintre utilizatori au folosit ChatGPT pentru învățarea limbajelor de programare, o scădere față de 44% în 2024;
- 15% dintre utilizatori foloseau ChatGPT pentru a discuta despre istorie și societate;
- 14% dintre utilizatori au folosit ChatGPT pentru a învăța despre inteligența artificială și învățarea automată;
- 13% dintre utilizatori au recurs la ChatGPT pentru sfaturi financiare;
- 8% dintre utilizatori au folosit ChatGPT pentru divertisment;
- 7% dintre utilizatori au folosit ChatGPT pentru educație.
37% dintre români se tem de inteligența artificială
Un sondaj ING Group arată că 45% dintre respondenți cred că inteligența artificială va avea un impact asupra carierei în următorii cinci ani.
39% anticipează rezultate mai rapide prin intermediul AI, iar 34% doresc ca tehnologia să le preia sarcinile repetitive, potrivit ZF.
58% dintre respondenții români sunt îngrijorați de situația economică, iar 37% se tem de riscul pierderii de locuri de muncă datorate inteligenței artificiale. 17% dintre români nu cunosc conceptul de inteligență artificială.
30% au auzit, dar nu au folosit niciodată instrumente precum ChatGPT. România se remarcă printr-un procent ridicat în aceste aspecte. 58% dintre respondenți nu au încredere în conținut generat de către inteligența artificială.
Sursa Foto: Shutterstock
Un aspect relevant: 37% dintre respondenții unui sondaj se tem că inteligența artificială va genera mai multe pierderi de locuri de muncă decât creări noi