AB InBev: Scădere vânzări în al doilea trimestru

ab-inbev,-cel-mai-mare-producator-de-bere-din-lume-anunta-o-scadere-a-volumelor-de-vanzari-in-al-doilea-trimestru ab-inbev,-cel-mai-mare-producator-de-bere-din-lume-anunta-o-scadere-a-volumelor-de-vanzari-in-al-doilea-trimestru
AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume anunță o scădere a volumelor de vânzări în al doilea trimestru

Producătorul mondial de bere Anheuser-Busch InBev a anunțat o scădere mai accentuată decât se preconiza a vânzărilor în al doilea trimestru, cauzată de cererea slabă din Brazilia și China. Această performanță a generat îngrijorări printre investitori, reflectate și în scăderea prețului acțiunilor companiei.

Cel mai mare producător de bere la nivel global a raportat o descreștere a volumelor cu 1,9% în ultimele trei luni, depășind previziunile analistlor, care anticipau o diminuare de 0,3%.

Și rivalul Heineken a semnalat o anumită prudență legată de volume, menționând incertitudini legate de prețuri. În urma comunicatului, acțiunile AB Inbev au înregistrat o reducere de 8,4%, ajungând la 53,26 euro.

Advertisement

Cu toate acestea, producătorul berilor Corona și Stella Artois a raportat o creștere a veniturilor și a profitului, depășind estimările cu 6,5%. Compania a evidențiat rezistența strategiei sale într-un context de piață descris ca „dinamic” de către CEO-ul Michel Doukeris.

Profitul creşte odată cu preţurile

În trimestrele anterioare, AB InBev a depășit constant estimările privind profitul și veniturile, reflectând o majorare a prețurilor la produsele sale. Totuși, atât AB InBev, cât și alți mari producători de bere s-au confruntat cu dificultăți în creșterea volumelor.

Heineken a subliniat că amenințările cu taxe au diminuat încrederea consumatorilor, afectând vânzările de bere atât în Statele Unite, cât și în alte zone ale Americii – regiuni esențiale pentru AB InBev.

AB InBev nu a menționat tensiunile comerciale în raportul său, atribuind scăderea performanțelor din regiuni precum Mexic, factorilor climatici.

Performanța pe elemente cheie

Heineken a avertizat că volumele sale ar putea fi mai mici în restul anului, fapt ce a generat o scădere a prețului acțiunilor companiei cu peste 8%.

Unii investitori s-au anticipat pe o potențială răscumpărare de acțiuni de la AB InBev, în ciuda faptului că acest procedeu este de obicei anunțat în al treilea trimestru.

Scăderea volumelor cu 9% în Brazilia, una dintre cele mai importate piețe pentru AB InBev, unde compania a avut performanțe sub așteptări, a fost un factor major în rezultatele nefavorabile. Producătorul de bere a mai menționat și impactul vremii.

În China, unde AB InBev se confruntă cu concurența tot mai puternică, volumele au înregistrat o descreștere cu 7,4%.

În ciuda performanțelor negative la volume și a reacției acțiunilor, analistul James Edwardes Jones de la RBC Capital Markets a remarcat că rezultatele „nu au fost catastrofale”.

El și alți experți au subliniat aspecte pozitive, inclusiv o performanță mai bună decât se estimase în America de Nord.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement