Chiar dacă dezvoltarea unui chatbot complet, similar cu ChatGPT, pare a mai necesita timp, Apple pare să fi găsit o soluție provizorie pentru utilizatorii iPhone. Compania lucrează la un nou serviciu care îmbină un chatbot interactiv cu răspunsuri generate similar cu funcția AI Overviews a Google.
Fără a fi numit motor de căutare, surse apropiate Apple descriu proiectul, condus de o echipă nou formată, ca un sistem ce oferă informații și răspunsuri generale, bazate pe date din internet.
Această nouă direcție, o schimbare față de declarațiile anterioare ale Apple, care nu dorea un chatbot, e susținută și de recentul buletin informativ al analistului Mark Gurman:
„În ciuda unor rezerve interne, Apple se îndreaptă clar către această abordare. La începutul anului, Apple a format o nouă echipă, Answers, Knowledge and Information (AKI), pentru a explora servicii AI interne, creând astfel o nouă experiență de căutare, asemănătoare cu ChatGPT.”
Echipa este condusă de Robby Walker, fost director Siri, a cărui activitate avut parte de critici din cauza întârzierilor în dezvoltarea asistenței vocale.
Deși Apple s-a arătat interesată de colaborări cu startup-uri specializate în inteligența artificială, cum ar fi Perplexity, încă nu este clar dacă a ales un partener specific. Detalii relevante vor apărea probabil după încheierea negocierilor.
Descoperirea unei noi experiențe de căutare bazată pe inteligență artificială la Apple este interesantă, dar modul de implementare ar putea afecta site-urile web și publicațiile online care depind de traficul de pe iPhone. Posibil Apple va găsi o soluție inovatoare, diferită de chatbot-urile standard.
Aurelian Mihai
Sunt pasionat de ultimele inovații și tehnologii high-tech. În afara scrierii pentru Zona IT, îmi place să urmăresc seriale științifico-fantastice, documentare și să explorez noutățile din lumea tehnologiei. În weekend, mă bucur de plimbări cu bicicleta sau de excursii în familie.