Extinderea rețelei feroviare de mare viteză în UE – Plan Comisie Europeană

comisia-europeana-pregateste-un-plan-de-extindere-a-retelei-feroviare-de-mare-viteza comisia-europeana-pregateste-un-plan-de-extindere-a-retelei-feroviare-de-mare-viteza
Comisia Europeană pregătește un plan de extindere a rețelei feroviare de mare viteză

Comisia Europeană va prezenta, toamna aceasta, un plan menit să stimuleze în mod semnificativ transportul feroviar de mare viteză în Europa, a declarat un comisar european pentru transporturi.

Comisarul pentru Transporturi, Apostolos Tzitzikostas, a declarat că UE este hotărâtă să dezvolte „servicii feroviare atractive și accesibile, centrate pe pasageri”, linii rapide și călătorii feroviare transfrontaliere fiind considerate esențiale pentru competitivitatea blocului și obiectivele climatice.

„În cele din urmă, călătorii vor alege trenul nu doar pentru durabilitate, ci și pentru confortul, viteza și accesibilitatea sporită oferită pentru călătoriile pe distanțe lungi în Europa”, a afirmat Tzitzikostas.

Advertisement

Călătoriile feroviare pe distanțe lungi în Europa au suferit mult timp din cauza coordonării și conectivității slabe, cu ecartamente diferite, specificații ale materialului rulant, tehnologii de operare și sisteme de semnalizare incompatibile, care împiedică legăturile transfrontaliere.

Un sondaj recent a arătat că trei din patru cetățeni ai UE ar alege trenul de mare viteză unui avion, dacă conexiunile între centre urbane majore ar fi rapide și sigure. Cu toate acestea, un raport al comisiei din 2021 arăta că transportul feroviar reprezentase mai puțin de 10% din călătoriile transfrontaliere în UE.

Comisia și-a fixat anterior obiectivul de a dubla traficul feroviar de mare viteză până în 2030, față de nivelul din 2015, și de a-l tripla până în 2050, printr-o rețea feroviară de mare viteză propusă, de 49 400 km, în valoare de 546 miliarde de euro, care să conecteze toate capitalele UE și marile orașe la viteze de 250 km/h sau mai mari.

Tzitzikostas a declarat că noul plan va contribui la atingerea acestui obiectiv. „Este necesară o abordare coordonată a finanțării, care să combine utilizarea optimă a fondurilor UE, sprijinul național și investițiile private”, a subliniat el.

Lansarea, anul viitor, a unei linii directe Praga-Berlin-Copenhaga, cu o durată de 11 ore, demonstrează atractivitatea actuală a călătoriilor cu trenul de mare viteză, conform declarațiilor acestuia. Această cerere va crește și mai mult, întrucât dezvoltarea unor linii în curs de construire va reduce semnificativ durata călătoriilor.

„Deja îmi imaginez ziua în care cineva poate avea prânzul la Copenhaga și ajunge la cină în Praga”, a concluzionat el.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement