O nouă metodă frauduloasă ţinteşte rezervările „last minute”, folosind o copie a site-ului Booking.com pentru a promova oferte false de cazare. Link-urile duc către o copie identică a site-ului Booking.com. Din păcate, clienţii descoperă că au plătit pe un alt site decât cel intenţionat abia la sosirea la hotel, când constată că rezervarea nu există.
Această schemă de înşelăciune a fost identificată de un expert în securitate, şi se bazează pe o vulnerabilitate legată de un caracter Unicode japonez. Problema apare din cauza unui caracter hiragana japonez „ん” (cod Unicode U+3093), foarte asemănător cu caracterul latin “/n” sau “/~”. Această similaritate permite crearea de adrese URL false, foarte apropiate de adresa reală a Booking.com.
De fapt, includerea acestui caracter necunoscut permite redirecţionarea utilizatorilor către o copie falsă a site-ului. De exemplu, un link precum https://account.booking.comんdetailんrestric-access.www-account-booking.com/en/ devia către www-account-booking.com/en/, un site fals.
În termeni tehnici, această tactică de înşelăciune exploatează o vulnerabilitate a caracterelor similare vizual, cunoscute ca homoglife. Un homoglif este un caracter care seamănă cu un altul, dar aparţine unui alt set de caractere. Aceste similitudini pot fi folosite în atacuri frauduloase pentru a induce în eroare utilizatorii. De exemplu, litera chirilică „О” (U+041E) poate parea identică cu litera latină „O” (U+004F).
Desigur, pentru cei care şi-au pierdut banii rezervând pe un site fraudulos, explicaţia nu aduce o consolare, adăugându-se doar la listele de precauții necesare atunci când rezervi servicii sau produse online.
Se pare că utilizatorii cu dispozitive Android sau iOS, configuraţi pe limba engleză şi setul de caractere latin sunt mai vulnerabili la acest tip de atac.
Aurelian Mihai
Sunt pasionat de ultimele inovații și tehnologii. În afara articolelor pentru Zona IT, îmi place să urmăresc seriale științifico-fantastice, documentare și să explor internetul în căutarea de noi știri și informații interesante. În weekend, prefer să ies în natură cu bicicleta sau să călătoresc cu familia.