După ce a demonstrat tehnologia pe plăcile GeForce RTX 5080, Nvidia confirmă implementarea tehnologiei de netezire a mișcării (Smooth Motion) și pentru computerele cu acceleratoare grafice GeForce RTX 4000, asigurând o îmbunătățire semnificativă a performanței cu doar o simplă modificare în driverele GeForce.
Promisă încă de la lansarea seriei RTX 5000, tehnologia Multi Frame Generation (MFG) va fi disponibilă și pentru utilizatorii cu plăci GeForce RTX 4000. Această disponibilitate se datorează, în parte, inițiativei AMD, care a oferit prima soluție echivalentă (Fluid Motion Frames) pentru plăci grafice mai accesibile, forțând Nvidia să echilibreze competiția.
Chiar dacă va avea unele limitări față de implementarea MFG pentru plăcile RTX 5000, opțiunea activabilă direct în drivere îmbunătățește și jocurile mai vechi, permițând utilizarea inteligenței artificiale pentru creșterea cadrului pe secundă cu o posibilă reducere a calității imaginii. Spre deosebire, tehnologia DLSS a Nvidia necesită optimizări la nivel de driver și suport din partea dezvoltatorilor de jocuri, adesea lipsit în cazul titlurilor mai vechi. Smooth Motion ar trebui să fie extrem de utilă pentru jocurile care nu beneficiază de implementări Frame Generation mai avansate.
Comparativ cu DLSS 4, disponibil la majoritatea plăcilor GeForce moderne, Smooth Motion nu necesită actualizări ale jocurilor, funcționând ca o soluție universală pentru sporirea performanței pe calculatoare mai puțin performante. Cu toate acestea, pot apărea artefacte vizuale și întârzieri.
Noua versiune de drivere GeForce cu suport Smooth Motion pentru plăcile GeForce RTX 4000 va fi disponibilă începând cu sfârșitul lunii august, inițial în versiune beta, apoi în versiunea finală.
Aurelian Mihai
Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații tehnologice. În afara scrierii de articole, îmi place să urmăresc seriale științifico-fantastice, documentare și să exploreze știrile. În weekend, prefer activitățile în aer liber, precum ciclismul sau excursiile în familie.
Înapoi sus