Mașina Dacia Sandero a fost cea mai vândută în Europa anul trecut, depășind pragul de 300.000 de unități comercializate pe continent.
Modelul este fabricat în principal în Maroc, unde Renault-Dacia deține două fabrici. Acest fapt plasează Marocul ca un jucător crucial în industria auto europeană.
Marocul, producătorul auto-clave al Dacia Sandero: „Mașina noastră e cea mai solicitată din Europa”
Conform surselor existente, Sandero a fost autoturismul cel mai popular comercializare în Europa, cu peste 300.000 de exemplare vândute.
Modelul este produs în special în Maroc, unde Renault-Dacia deține fabrici în Casablanca și Tanger. O locație de producție suplimentară este situată la Mioveni. Cu toate acestea, cea mai mare parte a producției provine din fabricile marocane, care s-au impus ca actori cheie în industria auto europeană. În 2024, Marocul a ocupat primul loc în exporturile auto din Africa.
În ciuda designului său accesibil, Sandero s-a impus ca un model comercial extraordinar. Dintre cele 300.000 de vehicule vândute în Europa în 2024, 28.000 au fost în Spania. La nivel local, a ocupat locul întâi, depășind competitori precum MG ZS, Seat Ibiza, Seat Arona și Toyota Corolla.
Potrivit surselor de specialitate, prețul extrem de accesibil al Sandero a contribuit semnificativ la succesul său comercial. Un preț de pornire de doar 13.490 de euro în Spania face ca Sandero să fie una dintre cele mai accesibile mașini disponibile pe piață, o alegere pertinentă pentru mulți cumpărători europeni confruntați cu creșterea costurilor de trai.
Investiții semnificative în Maroc în programe de formare profesională auto
Marocul s-a transformat în ultimii ani într-un centru important de producție auto, atragând producători globali datorită locației strategice, costurilor competitive și infrastructurii industriale dinamice.
Orașe precum Tanger și Casablanca găzduiesc mari fabrici pentru mărci de renume precum Renault-Dacia și Peugeot. Acești factori, alături de proximitatea față de Europa, au plasat Marocul în fruntea clasamentului exporturilor auto din Africa.
Guvernul marocan a susținut această ascensiune prin dezvoltarea zonelor industriale, oferind stimulente și investiții substanțiale în antrenamentele pentru forța de muncă din industria auto.
Industria auto din Maroc generează acum sute de mii de vehicule anual, atât pentru piața internă, cât și pentru export către Europa și alte piețe globale.
Prin investiții constante în tehnologie și sustenabilităte, Marocul își propune consolidarea poziției ca un important centru auto global.