Majoritatea platformelor de comerț online și a companiilor chinezești cu prezență digitală utilizează pe scară largă „agenti virtuali” și influențatori AI, înregistrând creșteri importante ale vânzărilor 24/7.

Simplu spus, agenții de vânzări controlați de inteligență artificială nu se obosesc și nu iau pauze, putând lucra zi și noapte pentru a comercializa orice, de la imprimante performante până la produse de igienă pentru spații publice. Totul se bazează pe algoritmi, companiile de marketing aflate în avangarda tendinței obținând creșteri semnificative ale veniturilor, concomitent cu reducerea personalului din birouri.

Luând ca exemplu PLTFRM, o firmă de marketing din Shanghai, aceasta administrează o echipă de 30 de avatare/influențatori virtuali pe platformele de comerț online locale, precum Taobao și Pinduoduo. Aceștia utilizează modele video generate cu tehnologii ale gigantului Baidu și animate de modele AI furnizate de startup-ul DeepSeek.

Advertisement

Fără necesitatea de salariu sau pauze, armata de vânzători virtuali activează și pe timpul nopții, atunci când operatorii centrelor de contact și influențatorii umani sunt în afara serviciului.

Printre companiile care se aliniază acestei tendințe se numără și producătorul de imprimante Brother. Avatarul Brother AI a raportat vânzări de imprimante în valoare de 2.500 USD în primele două ore de la începerea transmisiunii live, contribuind la o creștere de 30% a veniturilor zilnice.

Probabil că o contribuție semnificativă la succesul vânzătorilor AI o reprezintă receptivitatea consumatorilor chinezi la interacțiunea cu servicii și operatori care nu sunt persoane reale. Aceasta nu este neapărat valabilă și pentru piețele occidentale, unde majoritatea utilizatorilor au un reflex dezvoltat de identificare și respingere a interacțiunilor cu „roboți”. Poate că și tu ai experimentat acest lucru fără să-ți dai seama, închizând telefonul la un apel de suport tehnic unde ai fost repurtat într-un joc de „ping-pong” al întrebărilor generice, fără rezultatul dorit.

Având un succes atât de mare în China, PLTFRM a testat deja versiuni în limba engleză ale avatarilor-vânzători controlați de AI, pe YouTube, TikTok și Facebook. Este doar o chestiune de timp până ce această tehnologie va fi adoptată la scară largă de companii care doresc să-și optimizeze activitățile de vânzare și interacțiunea cu publicul.

Aurelian Mihai

Sunt pasionat de ultimele inovații și gadgeturi tehnologice. În afara articolelor pentru Zona IT, petrec timpul cu seriale științifico-fantastice, documentare sau explorând internetul pentru știri și informații interesante. În weekend, prefer să petrec timp cu bicicleta, în parc, sau călătorind cu familia.