„Atenționare de securitate. Amintiți-vă că recent compania maghiară MVM a încercat să achiziționeze E.On Furnizare? Datorită intervenției mele și a instituțiilor statului, această tranzacție a fost blocată. Acum, o altă companie din Ungaria dorește să preia Napolact, celebra marcă românească, un important producător de lactate”, a declarat Sebastian Burduja.
Fostul ministru al Energiei subliniază importanța sectorului agricol pentru securitatea națională, similar cu cea a sectorului energetic: „Am solicitat și solicit public ministrilor agriculturii, ministrilor economiei și Consiliului Concurenței să analizeze sursele de finanțare, legăturile companiei maghiare cu Rusia și China, precum și promovarea ideilor expansioniste ungare de către patronul lor cu ocazia evenimentelor sportive. Acționați pentru a asigura siguranța românilor”.
Cine urmărește achiziționarea Napolact
Conform surselor informaționale, oligarhul maghiar Sándor Csányi, apropiat lui Viktor Orban, președinte al OTP Bank Group, acționar și membru în consiliul de administrație al gigantului energetic MOL și proprietar al conglomeratului agroalimentar Bonafarm, își dorește preluarea Napolact.
Grupul maghiar Bonafarm ar fi semnat un acord pentru preluarea totală a activităților românești ale companiei olandeze Royal Friesland Campina, tranzacție care include și achiziționarea Napolact.
Informațiile au apărut într-o interpelare a lui Burduja, care a arătat că Sandor Csanyi „a inițiat proceduri oficiale pentru a obține permisiunea de a afișa simbolistica revizionistă a «Ungariei Mari» la competițiile internaționale de fotbal”.
La finalul lunii iunie, compania Friendsland Campina, a transmis că „decizia vine după o analiză strategică a activităților FrieslandCampina din România și se aliniază cu strategia Grupului de Afaceri Europa de a prioritiza piețele-cheie, sectoarele cu potențial de creștere, sinergiile interdepartamentale și piața unde laptele producătorilor membri FrieslandCampina poate fi valorificat optim. În ciuda poziției de lider pe piața locală de lactate, activitățile companiei oferă sinergii reduse cu portofoliul european și nu contribuie maxim la valorificarea laptelui membrilor FrielandCampina. Cu Grupul Bonafarm ca nou proprietar, afacerea românească se află în mâini competente”.