Papa sfătuiește profesorii catolici să pună accent pe spiritualitate în loc de carieră profesională

papa-indeamna-profesorii-catolici-sa-se-concentreze-pe-spiritualitate,-nu-pe-partea-profesionala papa-indeamna-profesorii-catolici-sa-se-concentreze-pe-spiritualitate,-nu-pe-partea-profesionala
Papa îndeamnă profesorii catolici să se concentreze pe spiritualitate, nu pe partea profesională

Papa a emis multiple directive către educatorii catolici în cadrul unei ceremonii speciale dedicate Anului Sfânt, adunând la Roma mii de profesori, elevi și conducători școlari.

Textul scurt, semnat de Papa Leo luni, în timpul unei liturghii dedicate pelerinilor jubileului, reprezintă o actualizare a unui document al Vaticanului din 1965, ce stabilește prioritățile pentru educatori catolici. Acest document a fost adoptat în timpul Conciliului Vatican II, eveniment din anii 1960 care a modernizat Biserica, conform agenției AP.

Biserica Catolică este unul dintre cei mai importanți actori globali în domeniul educației, gestionând peste 225.000 de școli primare și secundare și având aproximativ 2,5 milioane de studenți în universități catolice din întreaga lume, conform statisticilor Vaticanelor.

Advertisement

Papa Leo a fost educat de ordinul augustinian și este membru al comunității religioase augustiniene, care pune accent pe căutarea adevărului conform Sfântului Augustin și pe porunca „Tolle, lege” („Ia și citește”).

În scrisoare, Papa a reafirmat că părinții sunt principalii formatori ai copiilor și că instituțiile școlare catolice trebuie să coopereze cu aceștia, nu să le înlocuiască rolul. De asemenea, a menționat că educatorii catolici trebuie să fie exemple pentru elevii lor.

„Profesorii sunt chemați să își asume o responsabilitate care depășește simpla funcție de angajați: autenticitatea lor are aceeași valoare precum lecțiile lor”, a precizat el, subliniind importanța formării continue a cadrelor didactice catolice atât în domeniul academic, cât și în cel spiritual.

Papa Leo a afirmat că educația catolică nu se măsoară prin rezultate sau performanțe, ci prin „demnitate, echitate și capacitatea de a servi binele comun”.

El a subliniat că această perspectivă „contravine unei abordări pur mercantile, care adesea determină educația contemporană să fie evaluată în termeni de funcționalitate și utilitate practică”.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement