Slovacii pot în continuare să alerge după autobuz, explicarea legii de către șeful poliției

slovacii-au-in-continuare-voie-sa-alerge-dupa-autobuz.-seful-politiei-lamureste-o-lege slovacii-au-in-continuare-voie-sa-alerge-dupa-autobuz.-seful-politiei-lamureste-o-lege
Slovacii au în continuare voie să alerge după autobuz. Șeful poliției lămurește o lege

Poliția slovacă informează că noua modificare a legislației rutiere, stabilind viteza maximă autorizată pe trotuarele din zonele urbane, nu se referă la pietoni.

Comunicatul anterior menționa că legea — cu o limită de 6 kilometri pe oră — s-ar aplica și persoanelor care se deplasează pietonal.

„Este necesar să precizăm că această afirmație nu este corectă”, a declarat vicepreședintele poliției, Rastislav Polakovič, pentru mass-media slovacă, citat de Politico.

Advertisement

Persoanele vizate, de fapt: Copiii sub 10 ani sunt obligați să circule pe carosabil

„Regula vizează persoanele care folosesc role, trotinete, skateboarduri sau echipamente sportive similare, precum și cicliștii cu vârsta de până la 10 ani, inclusiv însoțitorii lor. Aceste măsuri trebuie să fie direcționate către aceste categorii.”

Anunțul inițial a generat umor și confuzie pe rețelele de socializare, unii utilizatori întrebându-se dacă alergarea pentru a prinde autobuzul le-ar putea aduce sancțiuni.

Măsura, care va intra în vigoare din 1 ianuarie 2026, este menită să reducă coliziunile pe trotuare.

O înțelegere eronată cu viralizare rapidă

„Obiectivul principal este creșterea siguranței pe trotuare, având în vedere creșterea numărului de accidente cu utilizatorii de trotinete electrice”, a explicat autorul amendamentului, Ľubomír Vážny, membru al partidului populist de stânga Smer, aflat la guvernare, condus de prim-ministrul Robert Fico.

Această modificare a generat reacții negative din partea opoziției, organizațiilor neguvernamentale și experților în științe politice.

Cum reglementează alte națiuni utilizarea trotinetelor și bicicletelor electrice

„În Cehia, problema este gestionată prin interzicerea trotinetelor și bicicletelor electrice pe trotuare, în timp ce abordarea slovacă a adus o legislație destul de controversată”, a afirmat pentru Politico politologul Lubomír Kopeček de la Universitatea Masaryk din Brno.

Asociația pentru ciclism Cyklokoalícia a subliniat faptul că această legislație prezintă dificultăți, obligând copiii cu vârsta sub 10 ani — acum autorizați să circule cu bicicleta pe trotuare — să utilizeze carosabilul.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement