Poșta Română refuză distribuirea pensiilor: solicitare către Ministerul Muncii pentru organizarea unei licitații de distribuție a pensiilor

posta-romana-nu-mai-vrea-sa-duca-pensiile:-ne-am-dori-ca-ministerul-muncii-sa-organizeze-o-licitatie-pentru-distribuirea-de-pensii posta-romana-nu-mai-vrea-sa-duca-pensiile:-ne-am-dori-ca-ministerul-muncii-sa-organizeze-o-licitatie-pentru-distribuirea-de-pensii
Poșta Română nu mai vrea să ducă pensiile: Ne-am dori ca Ministerul Muncii să organizeze o licitație pentru distribuirea de pensii

Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române, a afirmat că distribuirea pensiilor este o sarcină costisitoare pentru companie, considerând că serviciul ar trebui transferat prin licitație publică.

”Pentru Poșta Română, gestionarea pensiilor reprezintă o provocare financiară. Nu este un model de afaceri durabil, având costuri extrem de mari. Trebuie să menționez că pentru toate aceste vehicule este necesară instalarea unor sisteme de siguranță conform Legii 333, incluzând un spațiu sigur, un buton de panică și dispecerizare, toate generând costuri suplimentare. Avem centre de procesare. Nu exagerez, dar consider că cele mai mari centre de manipulare de numerar din țară sunt operate de Poșta Română, nu de instituții financiare private sau bănci comerciale.

Toate aceste cheltuieli suplimentare sunt generate exclusiv de colaborarea cu Ministerul Muncii. Înțeleg importanța acestui proces, dar este o cheltuială considerabilă pentru stat, și mi-aș dori ca această cheltuială să fie mai redusă. Însă, pentru moment, cele 60 de milioane de lei nu aduc un profit semnificativ pentru Poșta Română. Dimpotrivă, trebuie să alocăm fonduri din alte resurse pentru a acoperi aceste activități”, a declarat Valentin Ștefan, într-o conferință de presă.

Advertisement

Valentin Ștefan a explicat că, în ciuda faptului că Poșta primește lunar aproximativ 60 de milioane de lei pentru distribuirea pensiilor, o parte semnificativă a acestor fonduri revine statului sub forma cheltuielilor pentru procurarea numerarului. Din acest motiv, compania propune ca acest serviciu să fie organizat în cadrul unei licitații publice.

”Această sumă reprezintă fondurile primite de la Ministerul Muncii (60 de milioane de lei lunar), pentru cele două acorduri, unul cu Casa de Pensii și celălalt cu ANPIS. Din această sumă, aproximativ 20% este alocată pentru achiziția de numerar. Ce se întâmplă? Casele teritoriale de pensii virează anumite sume în conturile Poștei din trezorerie, iar noi trebuie să transformăm aceste fonduri în cash. Lunar, achiziționăm aproape 5% din totalul bancnotelor în circulație în prima jumătate a lunii. Banii trebuie să fie obținuți din diverse surse, iar nimeni nu le oferă gratuit. Statul însuși nu le oferă gratuit. De aceea, achiziționăm numerar și de la băncile comerciale și, în principal, de la Trezorerie și Banca Națională. Astfel, din cei 60 de milioane de lei, între 15-20% se direcționează către ceilalți participanți, în principal către stat. Aproximativ 70% din aceste fonduri rămân în posesia Poștei, dar reprezintă o redistribuire între entități, nu venituri propriu-zise. Poate fi interpretat ca o transferare de resurse între bugete, nu ca o venit ajustat pentru Poșta Română. Dorim ca Ministerul Muncii să organizeze o licitație pentru distribuirea pensiilor”, a explicat Ștefan.


Recomandarea autorului:

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement