Noua legislație actualizează cadrul legal național privind administrarea fondurilor publice și europene, astfel încât să reflecte atât modificările legislative interne, cât și evoluțiile regulamentelor la nivelul Uniunii Europene.
„Necesitatea acestor ajustări și completări, aprobate prin acest act normativ, se justifică prin reducerea ratei de eroare reziduală sub 2%, evaluată de Autoritatea de Audit și inclusă în Raportul anual de verificare, până la transmiterea pachetului de asigurare prin sistemul electronic de schimb de informații cu Comisia Europeană, asigurând astfel validitatea conturilor de către instituția europeană”, se precizează în comunicatul emis de Guvern.
NOile măsuri vizează prevenirea depășirii pragului de 2%, fie din cauza erorilor, fie din cauza propagării unor greșeli, fiind instituit un mecanism funcțional care permite eliminarea definitivă a cheltuielilor neconforme înainte de depunerea declarației anuale de situație financiară.
Guvernul subliniază că aceste modificări urmăresc „evitarea aplicării de corecții financiare la nivel de program”, pentru a menține un nivel optim de absorbție a fondurilor europene.