Având în vedere că rețelele de socializare, precum Facebook și TikTok, au devenit principalele surse de informare pentru publicul din Statele Unite (și nu numai), compania chineză ByteDance a încercat să promoveze accesul la alte surse de educație și informare, cum ar fi cărțile tipărite sau electronice.
Prin intermediul comunității online #BookTok, un grup mic de autori a încercat să-și sporească vizibilitatea, sperând că platforma TikTok va atrage un număr mai mare de cititori. Inițiativa a avut succes, TikTok devenind un promotor esențial pentru autorii de cărți. Mulți au crezut că aplicația va revoluționa vânzările de cărți.
Cu toate acestea, proprietarul TikTok a decis să suspende programul, motivul aparent fiind lipsa profitabilității. Posibil că comercianții de cărți au utilizat platforma în principal pentru a construi o comunitate, ignorând modalitățile de vânzare sugerate și taxate pe platformă. În orice caz, autorii implicați în program sunt anunțați că serviciul și comunitatea #BookTok sunt în curs de închidere.
Reprezentanții ByteDance nu au oferit o explicație pentru decizia de a renunța la vânzările de cărți pe TikTok.
TikTok este supus unor numeroase acuzații, sancțiuni și interdicții, din cauza proprietarului chinez. Viitorul platformei de clipuri video este incertitudinea. Statele Unite au luat deja în considerare interzicerea aplicației, iar în Europa există investigații privind colectarea abuzivă a datelor personale și posibila influențare a proceselor electorale.
Aurelian Mihai
Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi tehnologice. În afara scrierii de articole pentru Zona IT, mă bucur de seriale științifico-fantastice, documentare și tot felul de informații interesante de pe internet. În weekend, prefer să mă relaxez cu bicicleta sau să călătoresc cu familia.