În urma eșecului în combaterea conținutului neavenit generat de inteligența artificială și a site-urilor implicate în operațiuni de manipulare a rezultatelor căutării, Google delegă utilizatorilor responsabilitatea de a selecta surse informaționale de calitate.

În realitate, dacă preferințele tale se concentrează pe teorii conspiraționiste și surse de propagandă, Google nu intervine. În schimb, dacă ești un utilizator cu o perspectivă echilibrată dornic de a accesa informații de la publicații reputate, ai la dispoziție instrumente specifice.

Noua funcționalitate, etichetată „Surse preferate de informare”, este disponibilă momentan doar utilizatorilor din Statele Unite, care folosesc versiunea în limba engleză. Însă este de așteptat ca această opțiune să ajungă și în alte regiuni și limbi.

Advertisement

Instrumentul pentru setarea surselor preferate este accesibil direct în secțiunea „Știri importante” a Google News. Astfel, dacă găsești un articol de interes publicat pe un site preferat, îl poți marca ca sursă de încredere. Conținutul acestor surse va avea o vizibilitate mai mare în fluxurile de știri și în rezultatele căutării, situându-se într-o secțiune dedicată numită „Din sursele tale”.

Deși Google a introdus instrumente avansate precum Gemini Live, informațiile obținute prin intermediul chatboților sunt uneori insuficient de precise. Astfel, căutarea tradițională prin Google rămâne o metodă crucială de a obține informații despre domeniile care te interesează. Desigur, este esențial să poți distinge sursele utile de conținut spam și link-uri promoționale.

În prezent, această funcționalitate este disponibilă doar utilizatorilor din anumite regiuni și limbi. Acuratețea informațiilor selectate depinde în totalitate de capacitatea ta de a identifica surse de încredere, ignorând site-urile care nu prezintă relevanță. De asemenea, poți limita căutarea la anumite categorii de conținut de pe un site specific (spre exemplu, știri sportive).

După ce setezi sursele preferate, știrile provenind de la aceste surse vor apărea prioritar. Google menționează că rezultatele de pe alte site-uri vor fi totuși afișate, dar cu o vizibilitate redusă. Noua funcționalitate a fost testată anterior în mediul Google Labs, iar feedback-ul pozitiv a motivat implementarea pe scară largă.

Aurelian Mihai

Îmi place să urmăresc cele mai recente inovații tehnologice. Când nu scriu articole pentru Zona IT, mă ocup de seriale științifico-fantastice, documentare sau navighez prin internet în căutarea de știri și informații interesante. În weekend, prefer să mă plimb cu bicicleta sau să călătoresc cu familia.