Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) continuă campania pentru bon fiscal, în special pentru sectorul Horeca (restaurante, baruri, cafenele, fast-food). Clienții sunt îndemnați să solicite chitanță fiscală. În caz contrar, au dreptul să nu achite serviciile până când nu primesc documentul. Autoritățile au decis reducerea TVA la 11% în Horeca pentru o colectare mai eficientă, după care va crește la 21% începând din octombrie.
ANAF precizează drepturile clienților în Horeca
Pentru plățile în numerar, clienții trebuie să solicite și să primească chitanța fiscală, document obligatoriu care confirmă tranzacția. La plățile cu card, clientela are dreptul să ceară eliberarea bonului fiscal.
În cazul plăților cu cardul, operatorii economici nu sunt obligați să emită chitanțe fiscale, însă pot face acest lucru la solicitarea expresă a clientului.
„În situația în care comercianții refuză emiterea și înmânarea chitanței fiscale, cu excepția cazurilor de defecțiune a echipamentelor fiscale, când se eliberează chitanțe conform legii, clientul are dreptul să primească bunul sau serviciul solicitat fără a plăti pentru el”, declară reprezentanții ANAF.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) încurajează cetățenii să denunțe situațiile în care dreptul la chitanță fiscală nu este respectat. Chitanța este dovada plății și garantează că tranzacția a fost înregistrată corect. Pentru a facilita raportarea unor astfel de cazuri, ANAF pune la dispoziție un canal de comunicare.
Orice situație similară poate fi semnalată la adresa de email [email protected], inclusiv prin transmiterea unei copii lizibile a documentului primit pentru plata serviciilor/bunurilor achiziționate în numerar fără chitanță fiscală.