Consorțiul turco-bulgar Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. – Trace Group Hold – GP Group JSC a câștigat licitația pentru prima etapă a metroului M4, între Gara de Nord și Eroii Revoluției, depășind oferta competitorilor cu aproape 100 de milioane de euro.
Conform informațiilor obținute de surse apropiate Primăriei Sectorului 4, contractele pentru proiectare și execuție a celor două secțiuni ale Magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul, au fost atribuite.
Consorțiul turco-bulgar Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. – Trace Group Hold – GP Group JSC a fost declarat câștigător, cu o ofertă semnificativ mai bună decât a locului doi, potrivit unor surse.
Asociere româno-turcă pentru secțiunea Eroii Revoluției – Gara Progresul
Pe secțiunea a doua, Eroii Revoluției – Gara Progresul, câștigătoare a fost asocierea româno-turcă Erbașu – Gulermark.
Valoarea totală a celor două contracte depășește 17 miliarde de lei (peste 3,43 miliarde de euro, TVA inclus).
- Contractul pentru prima secțiune M4, Gara de Nord – Eroii Revoluției, poate fi semnat, dacă nu vor fi depuse contestații în termen de 10 zile.
Pentru secțiunea a doua, Eroii Revoluției – Gara Progresul, termenul limită de atribuire a contractului este astăzi, 30.08.2025.
Cele 13 stații ale metroului M4
Magistrala M4 are o lungime totală de aproape 12 km, dintre care peste 11 km sunt destinați transportului de călători și puțin peste 1 km drum către Depoul Progresul.
Magistrala M4 va avea 13 stații, plus actuala stație Gara de Nord 2. Acestea sunt: Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, Uranus, George Rogozea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revoluției 2, George Bacovia, Toporași, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului și Gara Progresul.
- Compania bulgară Trace este implicată în jumătate din lotul 2 Mizil – Pietroasele al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Consorțiul are experiență în proiecte de metrou în Turcia, Bulgaria și India.
- Constructorul turc Gulermak, concurent și pe prima secțiune a M4, lucrează pe tronsonul 2 al Magistralei M6 Gara de Nord – Otopeni și la proiectul de metrou din Cluj.
Supervizarea lucrărilor este asigurată de compania Tecnic Consulting.
La inițierea licitației pentru M4, primarul Daniel Băluță a anunțat o finanțare europeană integrală nerambursabilă. Termenul de execuție pentru cele 14 stații este de 60 de luni, primele 8 luni fiind alocate proiectării.