Funcționarii publici din Ministerul Transporturilor sub conducerea lui Sorin Grindeanu au realizat investiții record în infrastructura rutieră și feroviară, în ultimii 35 de ani. România a atras și a cheltuit sume impresionante în proiecte majore de infrastructură, accelerând lucrări stagnate mult timp. Un exemplu clar este drumul expres Arad–Oradea. Contractul pentru lotul 1 Chișineu-Criș – Salonta (33,7 km) a fost semnat în mai 2024, cu o valoare de 2,32 miliarde lei fără TVA, având termen de finalizare de 24 de luni. Proiectul urma să fie în plină desfășurare, pentru ca în 2027 locuitorii din Arad și Bihor să poată circula pe o autostradă modernă. Ce s-a întâmplat? CNAIR a comunicat constructorilor că lucrările nu vor începe înainte de martie 2027, adică exact când ar fi trebuit să fie gata. Motivul invocat: lipsa fondurilor. Deși infrastructura se bazează și pe fonduri europene.
Mihai Fifor, social-democrat, subliniază că Sorin Grindeanu a inițiat și finanțat proiectul, punându-l în mișcare, dar actualul prim-ministru, Ilie Bolojan, pune acum piedici.
„În loc să susțină investițiile, actualul guvern se concentrează pe reducerea personalului, o atitudine restricționistă care nu aduc drumuri, locuri de muncă sau încredere pentru investitori. România are astăzi nevoie de stimulare economică, nu de blocaje. Din acest motiv, PSD va prezenta în următoarele zile un plan de stimulare economică, care să sprijine investițiile, să protejeze comunitățile locale și să ducă mai departe proiectele majore de infrastructură”, adaugă Fifor.
Fifor îi invită pe toți parlamentarii arădeni, indiferent de apartenența politică, să solicite premierului Ilie Bolojan să continue proiectul, găsind resursele necesare pentru a nu bloca acest proiect important pentru vestul României. „Aici nu este o problemă politică, ci una care privește interesele arădenilor și bihorenilor, care așteaptă acest drum de ani de zile. Este vorba despre dezvoltare, despre oportunitatea de a atrage noi investiții, despre viitorul întregii regiuni. Vestul României are nevoie de dezvoltare, nu de austeritate. Pentru că prim-ministrul nu știe unde să găsească resurse, propun utilizarea programelor europene de finanțare de către prim-ministru. Drumul expres Arad – Oradea este esențial pentru mobilitatea militară și proiectele de dezvoltare strategică, fiind o parte vitală a rutei Via Carpathia.”