Începând cu următoarele săptămâni, utilizatorii din Regatul Unit pot renunța la anunțurile personalizate, achitând o taxă lunară de 2,99 lire sterline (4 dolari) online sau de 3,99 lire sterline prin aplicațiile iOS și Android.
Compania tehnologică americană a declarat că această măsură este un răspuns la noile reglementări din Regatul Unit, subliniind că abonamentul oferă utilizatorilor posibilitatea de a opta pentru sau împotriva anunțurilor personalizate.
Costul din Regatul Unit va fi mai mic decât abonamentele fără reclame din Uniunea Europeană, unde prețul pornește de la 5,99 euro (7 dolari) pe lună.
Meta a introdus inițial opțiunea fără reclame în UE la sfârșitul anului 2023, pentru a respecta reglementările mai stricte care vizează marile companii tehnologice.
Compania a beneficiat mult timp de pe urma vânzării datelor utilizatorilor către agenții de publicitate, dar această strategie a generat numeroase dispute cu autoritățile de protecție a datelor.
Autoritatea europeană pentru protecția datelor a solicitat anul trecut lui Meta să nu oblige utilizatorii să plătească pentru dreptul de a-și proteja datele, îndemnând compania să modifice abordarea.
Meta a criticat vineri „exagerările” autorităților de reglementare din UE, obligate să ofere o versiune a platformelor sale cu reclame „mai puțin personalizate”.
În schimb, a apreciat „abordarea constructivă” a organismelor britanice pentru protecția vieții private, Oficiul Comisarului pentru Informații.
ICO a declarat că această opțiune de abonament va permite Meta să respecte legislația din Regatul Unit.