În al III-lea trimestru al anului 2025, s-au înregistrat venituri substanțiale, iar producătorul de autovehicule și-a reafirmat obiectivele, în ciuda faptului că, cu un an în urmă, acțiunile sale au înregistrat o scădere de aproape 20%.
Prin lansarea modelului electric R5 și a SUV-ului Dacia Bigster, Renault accelerează ritmul de creștere și depășește ușor estimările inițiale.
Creștere remarcabilă a Renault în doar 12 luni, datorată modelului Dacia Bigster
Fără prezența lui Luca de Meo, arhitectul principal al redresării, care a plecat pentru a conduce Kering, Renault se află în proces de recâștigare a poziției pe piață. Cu toate acestea, compania auto a realizat venituri de 11,43 miliarde de euro, în special datorită creșterii volumului de vânzări.
În iulie anul trecut, compania a emis un avertisment sever, reducând obiectivele pentru 2025, ceea ce a condus la o diminuare de 18,5% a valorii acțiunilor.
„Schimbarea directorului general și ajustările obiectivelor au evidențiat probleme legate de dimensiune, amploare și prezența globală, probleme care nu au dispărut, ci au fost estompate temporar de redresarea operațională din ultimii ani”, nota tradingsat.com în luna septembrie.
Din fericire, rezultatele din trimestrul al III-lea nu au surprins negativ piața ca în precedentele perioade.
De la mijlocul anului până la sfârșitul septembrie, Renault a înregistrat venituri de 11,43 miliarde de euro, în creștere cu 6,8% față de aceeași perioadă a anului anterior și cu 8,5% fără a se lua în considerare influența cursului valutar. Potrivit UBS, estimarea medie a analiștilor a fost de 11,37 miliarde de euro.
Divizia Mobilize Financial Services, specializată în servicii financiare pentru autovehicule, a impulsionat în mod deosebit rezultatele, înregistrând o creștere de 18,4%, ajungând la 1,6 miliarde de euro.
Divizia principală a Renault, cea auto, a generat venituri de 9,82 miliarde de euro, înregistrând o creștere de 5% conform datelor oficiale, și de 6,8% excluzând influența cursului valutar. Această sumă fiind în linie cu estimările pieței (9,8 miliarde de euro).
Presiunea asupra prețurilor a redus veniturile cu 0,8 puncte procentuale, compania invocând dificultățile comerciale și contexte dificile de piață în Europa. Mutarea vânzărilor către modele mai premium, cu marje de profit mai mari, a contribuit cu 0,9 puncte procentuale la creștere.
Volumul vânzărilor a avut un efect pozitiv de 3,2 puncte procentuale. Creșterea de 9,8% în înmatriculări a fost compensează parțial de majorarea stocurilor dealerilor, ajungând la 98.000 de unități în trimestru, față de 72.000 comparativ cu anul anterior.
Estimările indicau un impact de -0,9 puncte pentru prețuri, 2,6 puncte pentru mixul de produse și 2,8 puncte pentru volume. În debutul tranzacțiilor la Bursa din Paris, acțiunile Renault au crescut cu 1% după publicarea rezultatelor.
La finalul trimestrului, Renault și-a confirmat obiectivul de obținere a unei marje operaționale de 6,5% și de generare a unui flux de numerar între 1 miliard și 1,5 miliarde de euro pentru anul curent.
Compania anticipează un impact mai mare al „mixului de produse” în ultimele trei luni ale anului, datorită contribuției semnificative a modelelor Bigster, Renault 5 E-Tech și creșterii producției Renault 4 E-Tech.
Directorul financiar a confirmat intenția conducerii de a dezvălui un nou plan strategic în primul trimestru al anului 2026, care va include măsuri de reducere a costurilor și de optimizare a pragului de rentabilitate.