De fiecare dată când exprim scepticismul față de posibilitatea ca în domeniul tehnologiei sau al componentelor hardware să mai apară inovații semnificative, un producător vine și zice „Hold My Beer”. Care este opinia ta despre asta? Recent am afirmat despre carcase că au atins un nivel de maturitate, fiind un domeniu în care aproape totul pare deja inventat… până când Corsair a lansat AIR 5400, prima carcasă cu trei camere separate. Să analizăm împreună de ce acest model este atât de distinctiv.

Știți dispozitivele a căror ambalare este mult mai mare decât necesarul? Mi-am făcut această speranță și pentru AIR 5400, însă nu este cazul. Pentru a găzdui sistemul tri-cameral, a fost nevoie de o lățime suplimentară a carcasei. AIR 5400 are o lățime impresionantă de 34 cm, extrem de vastă, și această dimensiune provine de la un utilizator de Hyte Y70, o carcasă enormă, dar tot cu 2-3 cm mai subțire decât 5400-le. Trebuie să fim realiști, este normal să fie mai lată, așa că această diferență nu ar trebui să surprindă.

Odată scoasă din ambalaj, construcția impresionează. Corsair a încercat să ascundă lățimea mare rotunjind toate colțurile carcasei. Ca rezultat, panourile de sticlă sunt interesante, iar accesul facil în interior este garantat de balamale plasate lateral, ceea ce face ca zona de intrare pentru instalare sau întreținere să fie foarte largă. Chiar dacă, având în vedere lungimea carcasei, nu este întotdeauna necesar, această caracteristică este un bonus plăcut.

Advertisement

Corsair AIR 5400

Toate conexiunile între camere sunt mentinute de perii din nylon care înconjoară cablurile, asigurând o flux de aer optim între ele și menținând cablurile organizate și ascunse.

Corsair AIR 5400 este compatibilă cu plăci de bază care au conectorii pe spate, un avantaj considerabil.

Însă un aspect mai puțin favorabil este numărul de porturi USB-C, fiind trei la zona de conectare, fără porturi USB-A, ceea ce devine o limitare dacă în interior nu se regăsește un header USB-C pentru placa video și un header USB-A… Cum se justifică această configurație? Mă așteptam la o implementare de tip USB HUB, similar celui de pe carcasa Corsair 9000D, care conduce toate conexiunile prin headerul USB-C, însă nu este cazul – este doar un adaptor.

Atunci când vine vorba de gestionarea cablurilor, colegul Bogdan laudă sistemul Corsair RAPIDROUTE 2.0, care permite prinderea cablurilor în poziție și organizarea lor pe tot perimetrul din spate. Panourile sunt perforate cu sute de găuri pentru prindere, permitând un nivel foarte ridicat de personalizare a aranjamentului cablurilor.

Un alt element interesant este un panou metalic detașabil perforat, plasat în camera dorsală, menit să faciliteze un management al cablurilor cât mai curat. Tot în această zonă, se află un suport pentru sursă, situat în partea superioară, și un bay pentru unitățile de stocare, compatibil cu un HDD de 3,5 inch și două SSD-uri de 2,5 inch, dispuse pe laterale opuse.

Un plus modern este sistemul integrat anti-sag, specific carcaselor recente, inclusiv AIR 5400, fiind elegant și foarte funcțional – un benefic pentru utilizatori.

În continuare, observăm două panouri suplimentare, transparente, destinate redirectării aerului: unul pentru canalizarea aerului de la ventilatoarele din partea inferioară către placa video, și altul pentru disiparea aerului cald. Acestea pot fi scoase dacă nu sunt dorite, iar pachetul include doar cele trei ventilatoare de pe partea de jos; carcasa nu vine cu altele standard.

Picioarele carcasei sunt înalte, creând un spațiu generos pentru filtre de praf și pentru un flux de aer adecvat de la nivelul bazei.

De asemenea, în pachet se găsesc doi suporturi pentru montarea ventilatoarelor de 120mm pe partea dorsală, însă aceștia păreau mai mult decorativi, fiind inutili având în vedere fluxul de aer foarte bine gândit al sistemului.

Ce presupune procesul de asamblare pe Corsair AIR 5400?

În mare parte, totul decurge bine, dar există câteva aspecte complicate: montarea radiatorului AIO pentru CPU în compartimentul frontal poate fi dificilă dacă doriți să folosiți un alt cooler decât modelul Corsair Titan. Colegul Bogdan a întâmpinat dificultăți cu cablurile ventilatoarelor RS-R de pe lateralul radiatorului Nautilus, dar, după mai multe încercări, a reușit. Problema este că balamalele de la panoul de sticlă frontală se deplasează excesiv în spațiul restrâns, complicând deschiderea și montajul. De asemenea, panoul de plastic pentru redirecționarea aerului trebuie demontat și reinstalat după montarea radiatorului, pentru a permite accesul.

Grosimea spațiului între radiator și suprastructura de plastic este limitată, astfel că adăugarea unui set de ventilatoare în configurație Push-Pull ar putea fi dificilă, deși pentru performanțe normale, unul singur este suficient.

Există un filtru de praf pentru zona frontală, însă utilizarea lui poate fi dezavantaj dacă considerăm că obstrucționează aerul de intrare, afectează vizibilitatea iluminării RGB și trebuie manipulat cu forță, ceea ce poate dispersa praful. Particularitatea este că nu este magnetic, fiind prindut cu cleme laterale, iar scoaterea poate genera praf de pe filtru.

Restul interiorului este foarte bine proiectat: instalarea componentelor interne se face ușor și menține un flux de aer eficient, datorită spațiului liber creat de eliminarea cablurilor și de poziționarea radiatorului și sursei în camera dorsală.

Zona pentru alimentarea sursei are o singură intrare de aer, destinat ventilatorului sursei.

Trebuie avut în vedere că lungimea plăcii video nu trebuie să depășească 360mm, întrucât spațiul pentru instalare este limitat de o barieră de plastic care intră în zona frontală. De exemplu, o placă precum Aorus Master 5090 de la Gigabyte, cu o lungime exactă de 360mm, se va potrivi perfect.

Pe ansamblul său, carcasa separă eficient generatoarele de aer cald, oferind temperaturi mai scăzute pentru plăcile video și procesoare, datorită compartimentării și fluxului de aer prevăzut. Designul cu panouri curbate și balamale laterale facilitează procesul de asamblare și întreținere, fiind un pas înainte pentru ingineria carcaselor moderne.

Costul pentru această soluție inovatoare este de aproximativ 230 de dolari, ceea ce o face comparabilă cu alte modele high-end, precum Hyte Y70, ținând cont de tendința ascendentă a prețurilor.

Se preconizează că vom efectua teste comparative pe șasiuri variate pentru a obține cifre exacte privind performanțele și randamentul acestei carcase.