Ce produse preferate de americani pentru sărbătorile de iarnă

ce-mai-cumpara-americanii-pentru-sarbatorile-de-iarna ce-mai-cumpara-americanii-pentru-sarbatorile-de-iarna
Ce mai cumpără americanii pentru sărbătorile de iarnă

După o perioadă dificilă din punct de vedere economic, marcată de tarifele impuse de Donald Trump și tensiunile politice ce au dus la cel mai amplu „shutdown federal” din istorie, reducerile de Black Friday și Cyber Monday au reprezentat o perioadă de relaxare pentru consumatorii americani.

Consumatorul american continuă să fie motorul economiei SUA, indiferent de opiniile miliardarilor sau ale politicienilor. Economiștii sunt preocupați că acest „motor” ar putea încetini din cauza presiunii tarifelor, a pieței muncii afectate și a creșterii prețurilor determinate de tarifele vamale impuse de Trump.

Dacă „motorul” se oprește, „Epoca de Aur” a lui Trump s-ar putea încheia brusc, la fel și perspectivele lui JD Vance pentru alegerile din 2028. Datele preliminare privind comerțul cu amănuntul pentru sezonul de sărbători indică rezultate pozitive la suprafață, însă există fisuri periculoase în fundal.

Advertisement

Cum au evoluat vânzările de Black Friday

Rezumat: Indicatorii preliminari pentru Black Friday și Cyber Monday indică rezultate bune. Vânzările totale (fără sectorul auto) au înregistrat o creștere de 4,1% în acest an, conform Mastercard SpendingPulse, care monitorizează vânzările din magazinele fizice, platformele online și metodele de plată.

Bank of America a raportat o creștere de 0,2% a cheltuielilor pe cardurile de credit comparativ cu 2024. Cheltuielile pentru articolele de sezon au crescut cu 2,6%.

Performanța Cyber Monday

Vânzările din Cyber Monday au crescut cu 7% față de anul precedent, atingând un nou record, conform Adobe Analytics.

Perspectiva vânzărilor pentru primul sezon de Crăciun după revenirea lui Trump

Federația Națională a Comerțului cu Amănuntul estimează că sezonul de sărbători 2025-2026 ar putea deveni primul din istorie în care valoarea totală a cumpărăturilor depășește 1 trilion de dolari.

Ce preferă americanii să cumpere de Crăciun în 2025?

Directorul Walmart: Achiziții axate pe produse esențiale

John David Rainey, directorul financiar al Walmart, a afirmat în cadrul unei conferințe Morgan Stanley că disparitatea în creșterea salariilor între consumatorii cu venituri mici, medii și mari a fost la fel de pronunțată ca în ultimii 10 ani. El anticipează o accentuare a acestei disparități.

„Am observat că portofelele au fost mai suprasolicitate, iar cheltuielile pentru articole de necesitate de bază au depășit cele pentru produse discretionary”, a declarat el, citat de Axios.

Este evident că tendința de consum a americanului din 2025 este mai tensionată, în special în rândul clasei inferioare.

Directorul Procter & Gamble: Semne de vulnerabilitate pe piața americană

Andre Schulten, directorul financiar al Procter & Gamble, a menționat la același eveniment Morgan Stanley că compania, specializată în produsele de îngrijire și detergent, a constatat o slăbiciune generală a pieței din SUA în lunile octombrie și noiembrie.


Sursa Foto: Shutterstock

Autorul menționează: Declinul Bitcoin afectează direct familia Trump, averea familiei prezidențiale scăzând cu 1 miliard de dolari

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement