Woody Allen, care a împlinit recent nouăzeci de ani și a lansat prima sa lucrare de ficțiune, „What’s With Baum?”, reapare în spațiul public, fiind din nou implicat într-o controversă legată de Jeffrey Epstein, scrie Prestigioasa publicație locală.
Regizorul a discutat și despre dispariția prietenei și fostei sale muze, Diane Keaton, într-un context ce a readus în atenție viața și cariera sa.
Allen vorbește sincer despre relația cu Epstein
Întrebat într-un interviu recent, Allen a descris pe Epstein drept „carismatic și sociabil”, fără a arăta public vreun regret pentru perioada în care au avut o apropiere.
Regizorul și soția sa, Soon-Yi Previn, au fost oaspeți frecvent la reședința lui Epstein din Upper East Side, pe care Allen a numit-o un mediu stimulativ din punct de vedere intelectual.
Conform spuselor lui Allen, la cinele organizate de Epstein participau academicieni, cercetători și personalități cunoscute, într-o atmosferă pe care o consideră interesantă și plăcută, nu problematică.
Imagini recente reintensifică întrebările publice
Noi semne de întrebare au reapărut după publicarea unor fotografii de către Comisia pentru Supraveghere a Camerei Reprezentanților din SUA, care îl arată pe Allen și Epstein în contexte private.
Fotografiile evidențiază interacțiuni extinse, inclusiv întâlniri la domiciliul lui Epstein, o vizită pe platoul de filmare și un zbor privat cu fostul președinte al Universității Harvard, Larry Summers.
În timp ce Summers și-a exprimat ulterior regretul pentru menținerea relației cu Epstein, Allen nu a manifestat public o atitudine similară de distanțare.
Contextul unor controverse de lungă durată
Declarațiile lui Allen apar pe fondul unor dispute vechi de decenii referitoare la viața personală și temele abordate în operele sale.
Chiar dacă, în trecut, memoria publică a scandalurilor din jurul său părea să se diminueze, asocierea cu Epstein a reaprins și a aprofundat întrebările legate de aprecierea socială și morală a regizorului.
Allen s-a căsătorit cu fiica adoptivă a fostei sale partenere, Mia Farrow, care l-a acuzat în anii ’90 de abuz sexual, acuzații pe care el le-a negat constant și pentru care nu au fost formulate acuzații penale.
Criticii evidențiază și elemente din filmografia sa care tratează relații moral ambigue, precum o comedie romantică despre o relație între un scriitor de vârstă mijlocie și o adolescentă de 17 ani sau replici controversate din scenariul filmului „Annie Hall”, argumentând că acestea complică reevaluarea publică a moștenirii sale artistice.
Impactul cultural
Allen a afirmat că Epstein le-ar fi spus invitaților că a fost „șantajat” și închis pe nedrept, o interpretare pe care regizorul pare să o fi acceptat fără a o contesta.
Specialiștii remarcă faptul că Allen a început să frecventeze casa lui Epstein ani după condamnarea sa pentru solicitarea de acte sexuale de la minore, ridicând semne de întrebare privind ignorarea deliberată a faptelor.
Cazul ilustrează modul în care influența culturală și cercurile sociale elitiste pot estompa preocupările etice, chiar și după condamnări penale.