Cel mai lung tunel feroviar din lume care traversează un munte și conectează două orașe europene cu un cost de 25 miliarde de euro

cel-mai-lung-tunel-feroviar-din-lume-va-trece-prin-mijlocul-unui-munte-si-va-lega-doua-orase-europene.-pretul:-25-de-miliarde-de-euro cel-mai-lung-tunel-feroviar-din-lume-va-trece-prin-mijlocul-unui-munte-si-va-lega-doua-orase-europene.-pretul:-25-de-miliarde-de-euro
Cel mai lung tunel feroviar din lume va trece prin mijlocul unui munte și va lega două orașe europene. Prețul: 25 de miliarde de euro

Un tunel imens va traversa centrul Munților Alpi pentru a conecta cele două state europene și a reduce semnificativ durata de călătorie. Mașinăriile de excavare gigantice vor construi un tunel de 57,5 kilometri pentru a uni rețelele feroviare de mare viteză din Franța și Italia. Trajectul va lega orașele Lyon și Torino, conform sursei Express.

Rețeaua feroviară de mare viteză Torino-Lyon va scurta cu două ore timpul de traversare cu trenul, care în prezent durează 3 ore și 47 de minute și traversează Mont Cenis la altitudini de aproximativ 1.300 de metri. Pentru a trece peste munte, trei locomotive trebuie să tragă vagoanele, iar garniturile trec prin tunelul feroviar Fréjus, care nu mai corespunde standardelor moderne de siguranță.

Tunel direct prin Alpi

Drept alternative, viitorul tunel, denumit și Tunelul de bază Mont d’Ambin, va permite trenurilor să circule direct prin centrul munților, având puncte de intrare în Valea Susei din Piemont și Maurienne din Savoia. Trenurile de marfă vor putea transporta încărcături mai grele, iar viteza de deplasare între cele două orașe va fi de 100 km/h.

Advertisement

Acest tunel va contribui și la reducerea emisiilor de poluare. Specialiștii estimează că traficul aerian va scădea, deoarece pasagerii vor prefera călătoriile cu trenul. De asemenea, se va diminua traficul rutier, în special cel de transport de mărfuri, deoarece companiile din domeniu favorizează, de regulă, trenurile în locul camioanelor.

După finalizare, acest proiect va deveni cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția, care măsoară 57,1 km. Complexitatea realizării proiectului crește valoarea sa, deoarece în zona cea mai adâncă, tunelul va avea un versant de peste 2.200 de metri deasupra.

Potrivit reprezentantului proiectului TELT, Alexandre Heim, în tracțiune se află 14 tipuri distincte de teren, ceea ce complică construcția. În timp ce pe partea franceză terenul este moale, în Italia predomină roci diverse.

Toate aceste aspecte au condus la costuri exorbitante pentru cele două națiuni. Se estimează că linia feroviară de mare viteză Torino-Lyon, cu o lungime de 270 km, va avea un buget total de 25 de miliarde de euro. Tunelul de 57,5 km sub Alpi va reprezenta o parte majoră din această sumă.

În 2016, Franța și Italia au încheiat un acord pentru inițierea construcției tunelului. Momentan, toate cele patru tuneluri de acces — trei în Franța și unul în Italia — sunt în curs de realizare. Tunelul internațional, abordarea cea mai complicată a proiectului, este în dezvoltare și se preconizează că va fi gata până în 2033.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement