Presa maghiară despre incidentul rar din România

presa-maghiara:-asa-ceva-numai-in-romania-se-putea-intampla presa-maghiara:-asa-ceva-numai-in-romania-se-putea-intampla
Presa maghiară: Așa ceva numai în România se putea întâmpla

Tronsonul Focșani-Egyedhalma a fost deschis marți. De acum înainte, va fi posibilă circulația fără întreruperi pe o distanță de 250 de kilometri între București și Egyedhalma, conform presei maghiare. Cu această inaugurare, rețeaua de autostrăzi din România ajunge la 1.416 kilometri. Dintre aceștia, 146 de kilometri au fost deschiși în anul 2025.

Potrivit sursei Pro Infrastructura, care monitorizează investițiile majore în sectorul transporturilor, tronsonul nu este încă complet finalizat. Zonele de odihnă sunt în curs de finalizare. Alte proiecte de construcție au fost suspendate pentru a finaliza acest segment în acest an, conform publicației Economx, citată de VG.

UMB a sacrificat alte proiecte pentru dezvoltarea A7

Autostrada A7 este în mare parte construită de grupul UMB. Acesta a renunțat la mai multe proiecte paralele pentru ca segmentul Focșani-Egyedhalma să fie finalizat în 2025.

Advertisement

Pro Infrastructura evidențiază că autostrada A7 ar fi trebuit să ajungă deja în zona Pașcani, conform angajamentelor din contractele semnate în 2022. În prezent, este incert dacă segmentul lipsă de 120 de kilometri va fi finalizat până la sfârșitul anului 2026.

Oportunitatea de a respecta termenele impuse de Uniunea Europeană

Există încă șansa de a îndeplini termenele și de a accesa integral fondurile de recuperare ale UE. Constructorul trebuie să deschidă în etape noile tronsoane ale autostrăzii. În acest mod, A7 ar putea ajunge în orașul Roman până în august, fără riscul de a pierde fonduri europene.

Proteste din 2018-2019 pentru autostrada Moldovei

Guvernul român a accelerat implementarea proiectului după demonstrațiile ample din cadrul protestelor din București din 2018-2019. Șoferii din Moldova protestau împotriva lipsei strictă a construcției de autostrăzi în regiunea de est, această situație accentuând decalajul economic.

Inițial, protestatarii au solicitat construirea autostrăzii A8, cunoscută ca „Autostrada Unirii”, care urma să faciliteze o legătură rapidă între Moldova și Transilvania, între Târgu Mureș și Iași. În cele din urmă, autoritățile de la București au decis să construiască autostrada A7, care putea fi finalizată mai rapid.

Autostrada A8, încă departe de finalizare

Niciun segment al autostrăzii A8 nu a fost încă finalizat. Totodată, contractele pentru proiectarea și construcția tuturor tronsoanelor montane au fost deja semnate. Lucrările de construcție au început pe secțiunile Târgu Mureș-Miercurea Ciuc și Pașcani. Traversarea completă a Carpaților Orientali poate dura încă mulți ani.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement