Rival Tesla din China: Sistem avansat de asistență șofer

rivalul-tesla-din-china-lanseaza-un-sistem-avansat-de-asistenta-pentru-soferi rivalul-tesla-din-china-lanseaza-un-sistem-avansat-de-asistenta-pentru-soferi
Rivalul Tesla din China lansează un sistem avansat de asistenţă pentru şoferi

Concurență acerbă pe piața auto electrică din China

Piața auto electrică din China este caracterizată de o concurență tot mai puternică. Sistemul permite mașinilor să circule aproape autonom între destinații stabilite anterior, cu condiția respectării normelor de siguranță și a aprobărilor necesare. Această tehnologie este din ce în ce mai răspândită în orașele mari din China.

Zeekr se alătură altor producători chinezi care își îmbunătățesc sistemele de asistență la condus, în timp ce Tesla încearcă să atragă mai mulți clienți pentru propria sa variantă, denumită Full Self Driving. Un reprezentant Zeekr a declarat pentru CNBC:

„În prezent, abonamentele nu sunt atât de relevante.” El a adăugat că Zeekr trebuie să reducă decalajul față de liderii pieței și să devină un jucător important.

Advertisement

Tehnologia avansată a Zeekr

Sistemul de asistență al Zeekr folosește două procesoare Nvidia Orin X și un senzor lidar, permitând vehiculului să navigheze eficient, chiar și în condiții de iluminare precară. Versiunea viitoare va integra un procesor auto mai avansat Nvidia Thor, un senzor lidar cu raza de acțiune mai mare și patru senzori lidar cu raza de acțiune scurtă. Directorul Zeekr a subliniat: „Utilizarea lidarului poate crește costurile, dar reflectă angajamentul nostru față de siguranță.”

El a menționat că versiunile destinate piețelor internaționale nu vor utiliza momentan procesoarele Nvidia, din cauza diferențelor în legislație și cerințe specifice fiecărei piețe.

Concurența Zeekr pe piața chineză

BYD, liderul pieței de vehicule electrice din China, a anunțat în februarie că va implementa funcționalități îmbunătățite de asistență la condus pentru peste 20 de modele. Compania își propune să lanseze un sistem de asistență de la punct la punct până la sfârșitul anului 2025.

Xpeng, o altă companie chineză care a mizat pe sisteme avansate de asistență, a livrat peste 30.000 de vehicule lunar începând din noiembrie, datorită modelului său actualizat P7+. Aceasta a eliminat necesitatea abonamentelor pentru anumite funcții.

Nio, la rândul său, a promovat abonamente pentru funcțiile sale de asistență la condus, dar nu percepe încă taxe utilizatorilor, conform datelor disponibile.

Impactul asupra industriei

Cererea crescută pentru sistemele avansate de asistență la condus se reflectă în performanțele furnizorilor de tehnologie. Vânzările platformelor Nvidia pentru conducere autonomă au contribuit la creșterea veniturilor diviziei auto și robotică la un nivel record de 570 milioane dolari în ultimul trimestru al anului fiscal 2025.

Producătorul chinez de senzori lidar Hesai a anunțat că livrările sale s-au dublat anual timp de patru ani consecutivi, până în 2024.

Un oficial Hesai a declarat că anticipa o creștere semnificativă a sistemelor avansate de asistență la condus în 2025, comparativ cu 2023, menționând o afirmație din industrie conform căreia piața chineză a vehiculelor electrice a evoluat de la „un război al prețurilor la un război al sistemelor de asistență la condus”.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul Abonare, confirmați că ați citit și sunteți de acord cu Politica noastră de confidențialitate și Termenii de utilizare
Advertisement