250.000 de afișe pentru Antonescu și Ponta
Partidul Social Democrat (PSD), parte a Alianței România Înainte, a comandat 250.000 de afișe electorale pentru Crin Antonescu, amplasate strategic. Firma Master Print Super Offset a fost desemnată să le producă, pentru o sumă de 124.652,50 de lei. Și UDMR a investit în campania lui Antonescu, comandând 23.990 de lei de la Idea Design Plint pentru afișe.
Victor Ponta, candidat independent, este și el prezent pe panourile electorale. Și pentru afișele lui Ponta, același partid a comandat 250.000 de exemplare, produse de Tipografia Prod Com SRL.
În opoziție, Alianța pentru Unirea Românilor a comandat 200.000 de afișe pentru George Simion, produse de SC DGI Multimedia Design SRL. Alte candidaturi importante, Nicușor Dan și Elena Lasconi, au comenzi mai reduse, de 50.000 de exemplare fiecare, realizate de Athos Tipografia, respectiv de o altă firmă neprecizată în text. Candidatul PUSL, Lavinia Șandru, a optat pentru 20.000 de bucăți de afișe tipărite la SC Grafoanaytis SRL.
PSD: lider în cheltuieli
Conform datelor din primele săptămâni de campanie, PSD și UDMR au investit în materiale promoționale suplimentare, inclusiv broșuri, pliante și alte materiale tipărite. Master Print Super Offset SRL a mai încasat 414.120 de lei, iar Promocraft Yellow a primit 51.229,50 lei de la UDMR pentru aceleași tipuri de materiale.
Singura formațiune din Alianța România Înainte care nu a efectuat cheltuieli pentru materialele publicitare ale lui Crin Antonescu a fost PNL, cu cheltuieli de 146.965 de lei în prima săptămână.
În comparație, PSD a investit 6,58 milioane de lei în campania lui Crin Antonescu, iar UDMR a alocat 493.000 de lei.
Foto: Radu Eremia